יום שישי, 30 ביוני 2017

סבלנות מהי

Alejandro Fernández - La Gloria Eres Tú

********

אמרנו שהלוחם ממתין לרצון. 
המתנה מחייבת סבלנות. 
כל חיינו דרשו מאיתנו להמתין בסבלנות מבלי שאף אחד מעולם לא הסביר לנו מה פירוש הדבר.
מזל שיש לנו את הטולטקים להסביר איך עושים את זה.

הקטע הבא לקוח מ"מציאות נפרדת" והוא נמצא בהמשך ישיר לנושא ההמתנה לרצון שבו אנו מדברים לאחרונה.
בסוף הקטע ישנו תיאור קצר של הסימנים להופעת הרצון. הבאתי גם אותם כי אנו עדיין צריכים להרהר בשאלת הדמיון לסימנים של נטישת הצורה האנושית, והאם יש בכלל קשר בין הופעת הרצון ונטישת הצורה האנושית.


                                                 ("מציאות נפרדת" עמוד 138,139)

הזכרתי את השלישייה: מודעות למוות, ריחוק רגשי, עוצמת החלטותינו (כוונה נחושה, בלתי כפיפה) כאסטרטגיה המיועדת להכין את הלוחם להופעת הרצון. 
סבלנות היא בסה"כ שמה של האסטרטגיה הזו.
בפעם הבאה שתבקרו בחדר המתנה של מישהו המחזיק באישור ממלכתי לעסוק בשירות שהוא נותן, בידקו האם הממתינים מיישמים את שלושת המרכיבים של האסטרטגיה הזו 😊

שימו לב שהמודעות למוות עושה אותו מרוחק רגשית ותאב בשקט, והיא גם זו שעושה את החלטותיו לסופיות, כלומר היא שעומדת גם ביסוד ההחלטות הבלתי כפיפות.
אם כך, אלה אינם שלושה מרכיבים בלתי תלויים, כי המודעות למוות נמצאת במהותו של כל אחד מהשניים הנותרים.

ההכרה בסופיותם של החיים והיותם קצרים מאד היא אחת מהתובנות היסודיות ביותר בתפישה הטולטקית. 
המוות הוא היועץ והידיד האמיתי של הלוחם, כפי שנאמר לעיל.
הצעתי בעבר את הפרשנות שהמחשבה אודות נצחיותנו נמצאת בתשתית ההתקן הזר, על כן החזקה במחשבה אודות אירעיות הקיום מוציאה אותנו מתחום שליטתו של ההתקן הזר.
הצעתי בזמנו גם שהמחשבה אודות נצחיותנו היא נכונה במובן הבא: אנו חושבים את מחשבות הטפיל ומחשבה זו אכן נכונה .... לגביו !!! 

המודעות למוות הנמצאת בתשתית השניים האחרים מזכירה לי אמירה מעניינת ב"צדו הפעיל של האינסוף":
אם אין לך דבר למות למענו, אין לך גם דבר לחיות למענו, השניים הולכים יד ביד כשהמוות אוחז במושכות. (ראו בפרק "הקפיצה אל התהום")
אני לא סגור על כך שמדובר באותה טענה, אבל לדעתי יש קירבה בין שתי הטענות:
בשתי הטענות נמצא המוות  ביסודם של שני דברים שנראים כהפוכים זה לזה.
הריחוק וההחלטות הנחושות נראות כסוג של הפכים מהבחינה הבאה: הריחוק מבקש להתרחק, לא לרצות דבר לכאורה, וההחלטות מבקשות להגשים משהו, כלומר יש בהן רצייה. כך גם בצמד שב"צדו הפעיל": משהו למות למענו הוא שלילה ומשהו לחיות למענו הוא חיוב.
לא התעמקתי בנושא יותר מדי וייתכן שאני טועה בראיית קשר בין שתי הטענות.
שטחתי את הרעיון כחומר למחשבה בלבד.

*******

המתנה נחשבת בתרבות שלנו לרעה חולה. מבחינת החברה כל המתנה היא בזבוז זמן ויש להשתדל שלא להגיע למצבים כאלה.
גם מבחינת החוגים הרוחניים הנפוצים הדבר לא נכון, כי אז אתה לכאורה נמצא בעתיד (שהוא יציר מחשבה) ולא ברגע הזה.
מהי תשובת הטולטקים לכך?
לא מצאתי אף טולטק בסביבה כדי לשאול אותו, אז אומַר את דעתי:
ההמתנה היא לא למשהו בעתיד. ההמתנה היא עירנות מוגברת לרגע הזה בחיפוש אחר סימנים להופעת הרצון (התגלות הרוח). ברמה המחשבתית זה יקרה בעתיד, אבל המשמעות המעשית נוגעת לרגע הזה. 


שבת שלום.


**************
www.toltec.co.il
*

הערות ותוספות

30.6.17

עוד סרטון בנושא החיפוש אחר הר סיני. 
הפעם, הטענה היא שזהו "ג'בל השם אל טאריף" בסיני.

הבאתי לא מזמן טענות של רון וויאט ואחרים לגבי ג'בל לוז בערב הסעודית, ובנוסף צילומים מההר המוקף גדר ונשמר על ידי הצבא הסעודי.

אני לא זוכר אם סיפרתי כאן, אבל התגלגל לספרייתי ספר מרשים בעיצובו ובהשקעתו בשם "זה סיני!" מאת אביגדור שחן. המחבר טוען שמסע בני ישראל במדבר היה בעצם בכל צפון אפריקה ושם גם נמצא הר סיני. הספר כולל תיאורים וצילומים מהמסעות הרבים שהוא ערך באיזור זה, ואת העדויות והנימוקים המבססים את טענתו.
מתוך ספרו, מפת מסעי בני ישראל במדבר.

ישנו סיפור היסטורי מעניין על יהודי עשיר בסוף המאה ה-19 שהשקיע כסף רב כדי להביא חלוצים יהודים להתיישב בצפון ערב הסעודית, בארץ מדיַן המקראית. מניעיו לוטים בערפל. אין הרבה מידע על הסיפור הזה. הנה פוסט, אחד הבודדים, שעוסקים בסיפור זה.
אני נוטה לחשוב שסיפור זה קשור לשאלת מקורות בני ישראל ונדודיהם.

אופציה נוספת: הר כרכום שבנגב.

וישנו כמובן את  סנטה קטרינה בסיני.
==================
30.6.17
האם יש הסבר לרעיון "הגאוני" לקחת את הר כרכם, שעליו ישנן כל כך הרבה עדויות ארכיאולוגיות ולהכניס אותו לתוך שטח אש של הצבא?
מעניין שגם ההר בערב הסעודית וגם הר טריף בסיני כלולים בשטח צבאי. שם בכלל לא מרשים לטפס על ההרים.

לא זכרתי, ואולי זוהי רק פרשנות, שהסנה הבוער, ההתגלות בניקרת הצור וההתגלות בזמן טקס עגל הזהב (מתן תורה) אירעו כולם על אותו הר.
הרעיון שזהו אותו הר, ואם זה  נכון אז הוא אכן ראוי לתואר "הר האלוהים", מזכיר לי את............. "גבעת השושלת" הטולטקית, עליה אמור קסטנדה לרכוש נתחים חדשים של ידע ושם לאגור אותם (הם, לדעתי, הליבות המופשטות של הכישוף). ואיזה שם מתאים יותר לקבלת ידע מאשר "מתן תורה"?
אז מי אמר שהעיסוק בהר סיני אינו מוביל לתובנות טולטקיות (וליהפך)?
מי יודע, אולי הר סיני הוא גבעת השושלת של משה.

הערה: "גבעת השושלת" הוא שם שאני הענקתי לאותה גבעה המוזכרת ב"מסע לאיכטלאן", כלומר זהו שם הצופן בחובו פרשנות.
==================
30.6.17
עוד סרטון נחמד על תופעת זוהר מעניינת מעל פסגת הר כרכום.

==================
30.6.17
מוסיקה יפה להר סיני
הר סיני - שיבי קלר



==================
2.7.17
מי שסיים לחשוב על הקשר בין תהליך אבדן הצורה האנושית ותהליך הופעת הרצון, הנה עוד חומר למחשבה.

הנשר מעניק מודעות לכל היצורים באמצעות צרורות (אלומות) של האצלות משלושה סוגים, המופיעים לרואה כצבעים. אחד מהסוגים הוא בעל צבע ענברי, זהו סוג המודעות שיש לבני האדם וליצורים נוספים.
(מופיע ב"האש שבפנים", כמובן. האש שבפנים היא הישרה מלאה של ההאצלות הענבריות. אז נמצאת נקודת המאסף כולה בתחומי האצלות אלה. זוהי פרשנות שאני מציע.)

בתמונה: עורקי זהב בסלע.
האם הם עשויים לשמש סמל לרעיון הנ"ל, ויותר חשוב: האם הם יותר מסמל? (כלומר התגלמות הדבר עצמו)
==================
3.7.17
פינת הספרות
סיימתי לקרוא את "אהבתה של גברת רוטשילד" מאת שרה אהרוני.
הוא לא היה אצלי בתוכנית, אבל הצצתי ונפגעתי.
הספר מספר את סיפורה של גוּטְל שנישאה למאיר רוטשילד, בחור יתום שהקים (לאחר מכן) את אימפריית רוטשילד מאפס.
נהניתי מאד.
הספר מבוסס על יומניה של גוטל. 
התנאים הקשים והצפיפות בגטו היהודי של פרנקפורט במאה ה-18 , ההתנכלויות, הגזרות, ההשפלות .... הם במימדים שאינם נתפסים.

אין בספר המחשה בולטת לתובנה טולטקית כלשהי, אז רק אומר שהקשיים האלה מזכירים לי אמירה של קסטנדה בספר של ארמנדו, שהמכשפים הקדומים חיו בתקופה כה קשה שאנו לא היינו מסוגלים לשרוד בה. האמירה איננה זוכה להבהרות ואנו נותרים עם ספקולציות בלתי משביעות (עידן הקרח? דינוזאורים? התקופה שבה התהלכו הטפילים גלויים בעולם (דבר שהוזכר בספר של ארמנדו, כמדומני)? ?????

אם לקשור את הדברים לנושא הקודם של הזהב:
הרוטשילדים עסקו כמובן בבנקאות וכסף.
הצעתי בעבר את הרעיון שהכסף הוא אנרגיה לא-אורגנית, והרעיון לבסס את ערך הכסף על הזהב עשוי להיות מהלך מבריק של הלא-אורגנים. 
באופן מפתיע, היה זה כנראה אייזק ניוטון שהציע זאת.
אם אכן יש קשר בין הרוח לזהב, זה מתאים מאד לפרוגרמה הלא-אורגנית להרחיק אותנו מכל דבר הקשור לרוח, ועל ידי כך לחירות. להביט על הזהב ולראות את שוויו הכספי, ולהטות אליו את השאיפות הלא-אורגניות שלנו להתעשרות, החמדנות, (הבהלה לזהב) וכו... הוא מהלך מתוחכם המתאים לטפילים, לדעתי.
=================
3.7.17
נדל"ן הוא, לדעתי, מהלך הדומה לביסוס הכסף (money) על הזהב, מהלך מאותו בית יוצר.
נדל"ן גורם לאנשים להביט על האדמה (הישות המודעת, אם כל חי, אהבת הלוחם, "צורו וגואלו"...) בעיניים סומאות מכסף.
=================

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה