=
עניינים מתוך פרקים 17, 18 ב"שוליית המכשף" של איימי וואלאס. בסוגריים המרובעים אלה הערות שלי.
פרק 17 נקרא "אני שוכרת בלש פרטי". אחרי שהאשימו אותה בניסיון חיסול של הנגואל, בכך שבגופה היה פרוזאק כשהנגואל קיים איתה יחסי מין "על מנת להרים את גוף האנרגיה שלה מלמטה" ולכן ראשו נחבט בהילה ההרוסה שלה, ומוני הייתה צריכה לקחת אותו למרפאה לרפואה דחופה [טפול נמרץ?], איימי נכנסה לדיכאון, והגיעה אפילו לחשוב על התאבדות כדי לסיים את הסבל שלה. לאחר שהיא פסלה אפשרות זו, היא מגיעה למחשבה שאם היא תגלה שקרלוס הוא רודף נשים שבסך הכל הפיל אותה בפח היא תוכל להשתחרר ממנו ומהחבורה. היא ניסתה לברר בשיחת טלפון עם דה-מיל, שהיה המבקר הגדול של קסטנדה. האיש כתב וערך ספרים שעסקו בניסיון לחשוף העובדה, לדעתו, שהספרים הם לא תיאורים של אירועים ממשיים, אלא פרי דימיונו של קסטנדה. הוא אמר לאיימי שלא ידוע לו על כך. היא ניסתה גם דרך המוציא לאור של קסטנדה Korda שבמשך עשרים שנה הוציא לאור את ספריו, ולאחרונה קסטנדה הפסיק לעבוד אתו משום שקורדה לא רצה להוציא ספר שלו על הרמנויטיקה [תורת הפרשנות של טקסטים]. קורדה טען שהספר אקדמי מדי והוא לא יימכר טוב [עוד ספר אבוד?]. איימי רצתה להבין אם היו עוד סיבות לכך שקסטנדה עזב את ההוצאה לאור, אבל היא לא קיבלה תשובות.
היא החליטה להשיג את מספר הטלפון של קסטנדה, אבל לצורך כך היא הייתה צריכה את השם שעל שמו רשום מספר הטלפון, והייתה זקוקה גם לעזרה של בלש פרטי. באינטואיציה היא חשבה שהמספר יהיה על השם של אנה מארי-קרטר (אחד משמותיה של טאישה) והאינטואיציה התבררה כנכונה.
כשאיימי התקשרה וקרלוס ענה, הוא ראה בעובדה שהיא השיגה את המספר אות, והם קבעו להיפגש לקוויקי (ניסוח שלי). היא הייתה אמורה לטוס בתוך כמה ימים למקום מסוים, להיפגש אתו שם במוטל ולעשות אתו אהבה כדי לראות אם "הדלת שוב תיפתח", ואז מיד לחזור בטיסה. (עמוד 150) למחרת אותה גיחה לבדיקת הדלת, התקשר אליה קרלוס עם הצעה מאגית, הזדמנות למחילה ולגאולה.
.
הערה שלי: איימי מתארת את הרעיון שעלה בה לאיתור המספר כ"היגיון בריא או אינטואיציה", אבל אין לראות בזה הוכחה לכך שלראות באיתור המספר אות, כפי שעשה קסטנדה, זה, במקרה הטוב, טעות, וקשקוש במקרה הפחות טוב. כלומר, לדעתי, צדק קרלוס שראה בכך אות.
***********
פרק 18 "הממרה את האמת".
קרלוס הציע לאיימי להצטרף שבוע לאחר מכן אל הקבוצה שלהם לסיור במקסיקו. בקבוצה היו שלושת המכשפות וכמה חניכים וחניכות, אבל קרלוס לא הצטרף. הקבוצה טסה ביחד ואחר כך התניידה בשתי מכוניות ואן. היחס של המכשפות לאיימי היה מתנכר ומתנשא, והיא זכתה להתעלמות מוחלטת גם מצד החניכים והחניכות, מלבד טוני קאראם ועוד חניך. ברור היה לאיימי בשלב מסויים שהחניכים והחניכות מתרחקים ממנה בהוראת המכשפות. (עמוד 154). הרושם של קורא הוא שלהיות מוקצה בקבוצה כה קטנה הנמצאת בקירבה פיסית גדולה בנסיעה כה אינטנסיבית זה נראה כסיוט אמיתי.
באחד הסמינרים באותו סיור, מוני (האישה נגואל) הקריאה שיר קצר. היא טענה שהוא מייצג את המהות של הפילוסופיה של דון חואן:
הו אלהים, תן לי את מה שעדיין יש לך
תן לי את מה שאף אחד אינו מבקש.
(עמוד 154)
איימי לא התלהבה מהשיר. וגם אני תוהה על השימוש במושג אלהים [God], שהוא זר לדון חואן.
הקבוצה נסעה לטולה [Tula], העיירה שנמצאת ליד האתר הקדום, בו נמצאים הפסלים הקרויים "האטלנטיים". במוזיאון קטן בעיירה מוני אמרה להם להקשיב לדבריה, אבל לא עם המיינד הקווי [הלינארי. הכוונה היא כנראה למיינד המתייחס לזמן כמשהו קווי שכולל את כל האירועים]. היא אמרה שיש ישויות שהן מחזוריות [cyclic]. מחזוריות איננה גלגול נשמות [reincarnation]. היא כמו וילון חרוזים. מוני היא חרוז על אותו חוט שעליו נמצאת גם הממרה את המוות. (עמוד 155)
קרלוס הסביר פעם לאיימי, אחרי לחץ מצדה, את הנושא של חיים קודמים [past lives, לכאורה גלגולים קודמים]. הוא אמר שמה שנראה לנו כזיכרונות מגלגולים קודמים הם זיכרונות של אחרים, כי אנו מחוברים לכל הזיכרונות שבעולם, ואנו חושבים בטעות את הזיכרונות של דורות אחרים [generational memory] לגלגול נשמות. (עמוד 155)
הם נכנסו לתוך כנסייה קטנה ועתיקה בטולה. בכנסייה זו, אמרה להם מוני, הגיעו הממרה את המוות וקרול להסכם. היא מדברת על קרול בגוף שלישי. הממרה את המוות אמרה לקרול שלא נותר בה שום דבר גברי, שנקודת המאסף שלו היא לגמרי מפותלת [twisted]. [כלומר, פיתול נקודת המאסף הוא הדרך לעבור מגבר לאישה, ולהיפך. בספרי קסטנדה, ככל שאני זוכר, ההבדל בין גברים ונשים מתואר כהבדל שבין כפפה לכפפה שהפכו אותה מבפנים החוצה]. הממרה את המוות הסבירה לקרול שברחם יש לאישה כמות עצומה של אנרגיה, והדרך של הנשים להיפתח אל הלא ידוע היא באמצעות אורגזמה. (עמוד 156)
הממרה את המוות אמרה לה שהכנסייה הזו איננה אמיתית [ממשית]. [כלומר, הן כנראה נמצאו בחלומה של הממרה את המוות]. הממרה את המוות הציעה לקרול את כל מה שהיא תרצה, לדוגמה: להיות גבר, או להיות הכי אורגזמית בכל היקום [superpussy]. בתמורה, קרול הייתה צריכה לפתות את קרלוס.
ברחבה שלפני הכנסיה מוני הצביעה על ספסל שכנראה עליו התנהלו השיחות עם דון חואן. בספר יש שתי תמונות של פנים הכנסייה.
מוני הראתה להם מלון קטן בעיירה [יש תמונה], שם היא פיתתה את קרלוס במשך עשרה ימים, שבעקבותיהם הוא [כנראה] התמזג עם הממרה את המוות, דבר שלה לקח עשר שנים [האם הכוונה היא לעשר השנים שבהן היא נעלמה?]
עכשיו קרלוס באמת אח שלה, וכישויות מחזוריות ביחד עם הממרה את המוות, היחסים בינה ובין קרלוס הם של אהבה ושנאה. ישויות מחזוריות מתקשות להסתדר ביניהן, ולכן הפיתרון הכישופי היחיד של ישויות כאלה הוא להתמזג לאחד.
קרול: "הצטרפתי לים [האפל של] המודעות, שאין לו שום קשר למים. זהו גל של אנרגיה שמדבר אליך. אולי זה מה שהמיסטיקאים הקדומים כינו אלהים. בתוכו את/ה מרגיש אדישות מוחלטת [complete indifference, שיוויון נפש מלא], ואדישות היא החירות האמיתית." (עמוד 158)
הרהור: אולי גם בשיר שלעיל אלהים הוא הים האפל של המודעות - כפי שחשבו המיסטיקאים הקדומים - ים שהוא כינוי אחר לרוח, לנגואל, מה שהופך את השיר הנ"ל לכשר עבורנו, הטולטקים .
איימי אומרת שקרלוס התעקש שהיא תשיג את שיוויון הנפש הזה, אשר ייאפשר לה להצטרף אליו למישורים [planes] אחרים [של קיום], ללא הרגשות האנושיים הדוחים [distasteful human emotions].
מוני אמרה ששמה של הממרה את המוות הוא: Xoxonapo , שפירושו [בנהווטל]: פרי של מעיין נצחי.
מוני אומרת שהממרה את המוות חיה במשך אלפי שנים כדי לעזור לאנושות לגדול. לומר את שמה בטולה יעורר את רוחה [של הממרה את המוות]. [ככל הנראה, כי היא נמצאת שם בעולמה החלומי וצריך לעורר אותה אל המציאות]
מוני לקחה אותם למידשאה סמוכה, נעמדה מול כל אחד מהם, הביטה בעיניו/ה ולחשה את שמה של הממרה את המוות באוזנו/ה, והם נדרשו ליפול אחורנית, לזרועותיהם של שני עוזרים. היא עשתה זאת עם קבוצה בלבד, ואיימי כמובן לא נכללה בה. [נפילה אחורנית מופיעה בספרים. לאחריה מוצא את עצמו קסטנדה בגבעות של העולם שבין הקווים המקבילים]
באותו סיור במקסיקו, טאישה ושתי עוזרות העבירו סדנה ובה היה מעבר קסום בזוגות הנקרא "חיבת המכשף", שמטרתו היא לטפח אהבה מופשטת. (עמוד 161) לאיימי לא היה בן/בת זוג לתרגיל.
זכור לי שקרלוס התקשר אל איימי באחד הימים באותו סיור ואמר לה שהיא פועלת היטב, אבל בחיפוש זריז לא מצאתי את האמירה.
**************
לדעתי, היחס המתנכר לאיימי היה תוצאה של אות, הוראה מהרוח.
אני רואה שתי אפשרויות:
אני רואה שתי אפשרויות:
או שהיא הייתה במסע הזה תחת מבחן: לדוגמה, האם היא תחזיק מעמד תחת העוינות הקשה הזו,
או שהיה זה אות מהסוג המוזכר ב"יקוש עם הכפיל", במקרה של החגיגה והפשפשים, שממנו למדו דון חואן וחבורתו שטאישה צריכה לקבל חניכה ביחס מחמיר, ללא כפפות משי. הרעיון נמצא גם בספרי קסטנדה: הרוח אומרת, באמצעות אות, אם לחניך מסוים יהיה מורה רך ומיטיב קשה, או להיפך: מורה קשה ומיטיב רך. קסטנדה ופבליטו הם דוגמאות הפוכות.
שיחת הטלפון מקרלוס היא לדעתי חיזוק לפרשנות זו, שהיחס כלפיה הוא מכוון [על ידי אות מהרוח], שהיא נמצאת במבחן, ושיחס זה הוא לא ביטוי לקטנוניות וקפריזיות.
אחרת, קוראים "זריזים" מדי עלולים להיגעל כל כך מההתנהגות הזו של המכשפות, שהם לא ירצו, בצדק, שום קשר לספרים האלה ולדרך הזו.
אני בעצמי כמעט הלכתי לזרוק את הספרים
אחרת, קוראים "זריזים" מדי עלולים להיגעל כל כך מההתנהגות הזו של המכשפות, שהם לא ירצו, בצדק, שום קשר לספרים האלה ולדרך הזו.
אני בעצמי כמעט הלכתי לזרוק את הספרים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה