אני ממשיך את הנושא של הפוסטים האחרונים שלי: ציות שלך לרוח [באמצעות התנהגות ללא רבב] מביא לציות של הרוח לך.
בפוסט זה אתמקד בציות של הרוח לך. הטריגר לפוסט היא הפיסקה האחרונה בקטע שהבאתי מ"שישה פסוקי הסבר" אודות שלוש הדרכים שבהן הכוונה באה אלינו:
הדרך השלישית למצוא את הכוונה היא הנדירה ביותר והמורכבת ביותר מבין השלושה. זה מתרחש כאשר הכַּוונה מאפשרת לנו להימצא בהרמוניה איתה. דון חואן תיאר מצב זה כרגע ממשי של עוצמה; שיאו של מאמץ הנמשך לאורך כל החיים להשגת חוסר רבב. רק לוחמים עליונים משיגים זאת, וכל עוד הם נמצאים במצב זה, הכַּוונה מאפשרת לעצמה להיות נשלטת על ידיהם כרצונם. זה כאילו שהכוונה התמזגה עם לוחמים אלה, ובעשותה כך היא הופכת אותם לכוח טהור חסר דעות קדומות. הרואים מכנים מצב זה "הכּוונה של הטבעת השנייה של העוצמה", או "רצון".
(עמוד 21 ואילך)
פיסקה זו מבהירה לדעתי את התיאור של הופעת הרצון, המופיע ב"מציאות נפרדת":
יום אחד הוא [הלוחם] מצליח לבצע משהו שברגיל הוא כמעט בלתי אפשרי לביצוע. ייתכן שהוא אפילו לא יבחין במעשהו יוצא הדופן. אבל ככל שהוא ממשיך לבצע מעשים בלתי אפשריים, או משום שדברים בלתי אפשריים ממשיכים לקרות לו, הוא נעשה מודע לכך שהולך ומופיע סוג של עוצמה. עוצמה שיוצאת מגופו כמו חרוט [conies out] ככל שהוא מתקדם בנתיב הידע.
[...]
כשהוא מסוגל לחטוף [grab, לתפוס במהירות] עם זה [עם העוצמה הבוקעת מבטנו], אפשר לומר בצדק שהלוחם הוא מכשף, ושהוא השיג [לעצמו] רצון.
(עמוד 139)
[...]
כשהוא מסוגל לחטוף [grab, לתפוס במהירות] עם זה [עם העוצמה הבוקעת מבטנו], אפשר לומר בצדק שהלוחם הוא מכשף, ושהוא השיג [לעצמו] רצון.
(עמוד 139)
אם כן, במילים אחרות, ובעזרת הקטע מ"שישה פסוקי הסבר":
סימן ההיכר להופעת הרצון הוא שהעולם נשמע לרצונותיך.
סימן ההיכר להופעת הרצון הוא שהעולם נשמע לרצונותיך.
שימו לב לנוסח המעורפל והמתחמק שבקטע הנ"ל: מעשים בלתי אפשריים, מעשה יוצא דופן...
הערת אגב: קודם לכן ישנו שם תיאור מפורט יחסית של אופן הפעולה של הלוחם המביא אותו להישג זה: אסטרטגיה משולשת (בעלת 3 מרכיבים). אנו יודעים מאמירות במקום אחר שרק התנהגות ללא רבב מאפשרת צבירת אנרגיה (עוצמה) שלבסוף מביאה להשגת הרצון [ציות הרוח], ולכן האסטרטגיה המשולשת ההיא היא, לדעתי, פירוט של התנהגות ללא רבב.
.
לדעתי, המצב הזה, של ציות הרוח לך, הוא מה שמתואר במקום אחר בספרות כמצב שבו הרצון שלך הופך לרצון של הנשר.
לדעתי, המילה "רצון" מציינת באותה אמירה את המובן הרגיל של לרצות, to want, to will.
במינוח טולטקי מדויק יותר , הניסוח לדעתי אמור להיות: הכוונה שלך הופכת לרצון של הכפיל שלך. שנאמר: הכוונה היא האספקט הפרסונלי של ההישרה, והרצון הוא האספקט הלא פרסונלי שלה. או בניסוח נוסף: הכפיל שלך רוצה את מה שאתה מתכוון אליו.
לדעתי, המילה "רצון" מציינת באותה אמירה את המובן הרגיל של לרצות, to want, to will.
במינוח טולטקי מדויק יותר , הניסוח לדעתי אמור להיות: הכוונה שלך הופכת לרצון של הכפיל שלך. שנאמר: הכוונה היא האספקט הפרסונלי של ההישרה, והרצון הוא האספקט הלא פרסונלי שלה. או בניסוח נוסף: הכפיל שלך רוצה את מה שאתה מתכוון אליו.
.
כרגיל, מה שאיננו ציטוט הוא בגדר הצעה פרשנית.
אני לא רוצה שמישהו יגיע לקיבתו של הנשר ואז יאשים אותי
אני לא רוצה שמישהו יגיע לקיבתו של הנשר ואז יאשים אותי
**************************
מוסיקה
================
22.3.23
איך ממתינים לרצון?
=================
=================
הופעת הרצון היא כשהרוח מצייתת לך, כפי שטענתי והוכחתי בפוסטים האחרונים שלי.
הקטע הבא לקוח מתוך קטע חשוב מאין כמותו ב"מציאות נפרדת". הקטע הקצר שלהלן, שתלשתי מתוך הקטע המורחב, מדבר על האסטרטגיה שמנחה את פעולותיו היומיומיות של הלוחם. אני קורא לה אסטרטגיה משולשת, כי אני יודע לספור עד שלוש.
"וכך עם מודעות למוות שלו, ביחד עם הריחוק הרגשי [detachment] שלו, וביחד עם עוצמת החלטותיו, מנהל הלוחם את חייו בצורה אסטרטגית. הידע של המוות שלו מנחה אותו והופך אותו מרוחק רגשית [detached] ותאב [מלשון תאווה, השתוקקות] בשקט [silently lusty]; העוצמה של החלטותיו הסופיות [שאין לסגת מהן] מאפשרת לו לבחור ללא חרטות, ומה שהוא בוחר זה תמיד הטוב ביותר מבחינה אסטרטגית, וכך הוא מבצע את כל מה שעליו לבצע בהתלהבות וביעילות מלאת תאווה [lusty efficiency].
(עמוד 138)
(עמוד 138)
שימו לב שלהבדיל מהתרגום בספר, הדגשתי את הידע של המוות שלו ולא ידיעת מותו. הנוסח שלי, שהוא לדעתי מדויק יותר, ראשית, מדגיש שהמוות הוא יישות, ושנית, הוא חשוב לטענה החוזרת שם לאורך כל הדיון שהמוות מייעץ ללוחם. כלומר, המוות יכול לייעץ כי למוות יש ידע, ולא מדובר בידיעה של הלוחם אודות מותו.
דון חואן קורא לאסטרטגיה הזו סבלנות [patience], מיד בהמשך לקטע הנ"ל:
"כשאדם מתנהג בדרך כזו, אפשר לומר בצדק שהוא לוחם ושהוא רכש [לעצמו] סבלנות." (עמוד 138)
.
מדוע הוא מכנה זאת סבלנות?
התשובה נמצאת כמה שורות משם בהמשך:
"כאשר לוחם רכש סבלנות, הוא נמצא על הדרך שלו אל הרצון. הוא יודע איך לחכות." (עמוד 139).
כפי שכבר טענתי לאחרונה, האסטרטגיה הזו שלפיה מנהל הלוחם את חייו היא הקרויה התנהגות ללא רבב, ובאמצעותה צובר הלוחם עוצמה, הנדרשת כדי לשלוט ברוח, או להביא אותה לציית לך, מצב הקרוי "רצון".
לסיכום
איך ממתינים לרצון?
חיים את חיי היומיום על פי האסטרטגיה המשולשת.
איך ממתינים לרצון?
חיים את חיי היומיום על פי האסטרטגיה המשולשת.
*******************
מוסיקה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה