יום רביעי, 11 באוקטובר 2017

הנכס היחיד של הלוחם

They Can't Take That Away From Me


יש דבר אחד שאי אפשר לקחת מהלוחם.
מהו?
זוהי החידה לחג.
אני מקווה שזיכרוני אינו מטעני, כי אני זוכר את התשובה ואין לי כרגע מראה מקום המאשש זאת.

חג שמח.


**************
www.toltec.co.il
*

הערות ותוספות

12.10.17
התשובה לחידה:
חוסר רבב.

הנה הקטע שמצאתי. ייתכן שהאמירה הזו מופיעה בעוד מקום.
הקטע לקוח מ"סיפורי עוצמה":

"אתה אתה עצמך אמרת לי , דון חואן, שתמיד יכול אדם להיכשל."
"נכון הדבר, תמיד יכול אדם להיכשל. אך דבריך מתייחסים , לדעתי, לעניין אחר. אתה מחפש מפלט מן המשימה. אתה רוצה להיות חופשי לפרוש ממנה כרצונך. איחרת את המועד לכך. הלוחם נתון בידיה של העוצמה וחירותו היחידה היא לבחור בחיים ללא-רבב. אין שום דרך לזייף ניצחון או תבוסה."
(עמוד 52)
בתרגום העברי מופיע, "חירותו היחידה היא לבחור בחיים של טוהר", וכך הקורא העברי מפסיד משהו חשוב מאד: אמירה נוספת העשויה לשפוך אור על המושג "חוסר רבב", והוא  גם עלול לחפש את חיי הטוהר במחוזות דתיים כלשהם, אשר כידוע אוהבים להשתמש במונח "טוהר".

ההמשך מעניין. הוא משווה את מצבו של קסטנדה לתינוק שכבר לא יכול לחזור אל הרחם ועם זאת עדיין אינו יכול לפעול בעולם. כל שהוא יכול לעשות זה להאזין לסיפורי עוצמה.
=======================

12.10.17
המסקנה שלי מהקטע הנ"ל היא שלאדם הרגיל, שאינו לוחם, חסרה החירות היחידה האפשרית, ולא שחסרה לו חירות זו אבל הוא יכול להתנחם בחירויות אחרות. לדעתי זוהי החירות הפוטנציאלית היחידה שיש לנו כבני אדם, והיא לא נתונה לנו על מגש של כסף.
טענתי בעבר, שלפנינו בחירה בין שני אדונים, שתי אפשרויות של ציות:
לציית למערכת הטפילית, המושכת אותנו בעורמה, או לציית לרוח
לציות מהסוג השני קוראים "חירות" 😊
==================================
14.10.17
התחלתי לקרוא את "נמֵסיס" של אייזיק אסימוב, כמובן סיפור מדע בדיוני. 
יש לא מעט ספרים שזוהי כותרתם. גם בספרי קסטנדה השם נמסיס מוזכר, לדעתי יותר מפעם אחת. פעם אחת אני זוכר היטב, היא נמצאת בספר של ארמנדו "מפגשים עם הנגואל". נמסיס היא אלת הנקמה במיתולוגיה היוונית. המונח משמש לתאר יריב עיקש ועוצמתי שמנהל איתך מאבק של "זה הוא או אתה".
מיהו הנמסיס שלנו, לפי קסטנדה?
נכון, הטפיל.
מי שמביס אותו יכול המשיך הלאה באותו מסע של המין האנושי שהטפילים קטעו אותו.

מעניין שנמסיס היא אלה שגורשה מהאולימפוס על ידי זאוס, וזה מזכיר לי שגם השטן הוא אל/מלאך כזה שהושלך, או עזב, את השמיים והשתלט על עולמנו, שלא לטובתנו. האם קסטנדה רומז לאמיתותו של המיתוס הזה?

א-קיצר, הספר של אסימוב לא משהו. קראתי כ-70 עמודים והוא עדיין זוחל. נראה לי שלא אמשיך לבזבז זמן עליו, אלא אם כן אסחף לאי בודד והוא יהיה מהספרים היחידים שם. על אותו אי בודד כנראה שאקרא אפילו את רם אורן, את א.ב. יהושע ...

אבל צירוף מקרים מסוים כרוך בספר של אסימוב, לפחות מבחינתי. 
הספר מספר על אסטרונומית שגילתה כוכב גדול המסתתר באיזוהי ערפילית ושהוא נע לכיוון מערכת השמש וכנראה יביא לסוף החיים בכדור הארץ. 
לפני ימים אחדים נתקלתי בכותרת של מאמר לפיה התגלה כוכב לכת בשולי מערכת השמש, כוכב אשר זכה לכינוי planet nine, אבל זה עדיין בשלב ההשערה ולא משהו וודאי.

מכיוון שחומר הקריאה שלי משפיע על המציאות שבה גם אתם נמצאים, אשתדל להבא לקרוא רק דברים משמחים 😊
================================== 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה