יום שבת, 19 בספטמבר 2020

"מפגשים עם הנגואל - שיחות עם קרלוס קסטנדה"

 

הספר הנפלא הזה, במהדורתו העברית השניה, שוחרר היום, א' תשרי תשפ"א, לאינטרנט והוא זמין לכל מבקש ידע, ללא רבב של כסף. אסור שכסף יחסום (או יתווך) מישהו מהחיבור אל הנגואל (הרוח).
.
בספר זה קסטנדה כבר איננו חניך מבולבל ומפוחד שאינו יודע דבר, אלא נגואל בזכות עצמו, איש ידע שגורל הידע והשושלת מונח על כתפיו.
.
האם מישהו צריך עידוד לקרוא את הספר?
למקרה שיש מישהו כזה: הספר נוגע בהמון נושאים מהדרך הטולטקית, ומספק להם תוספות, הבהרות וזוויות מבט חדשות. בין היתר, קסטנדה מספר בספר זה על המשימה שהוטלה עליו כנגואל, משימה שלא תיאמן כי תסופר.
.
ניתן לקרוא ולהוריד את הספר מכאן. אני ממליץ מאד להוריד אותו למחשב האישי, ואפילו להדפיס אותו. הוא מוכן להדפסה משני צידי כל דף (מידות הדף אינן A4).
אם יש בעיה כלשהי בנגישות או בהורדה, אנא הודיעו על כך.
.
מוזמנים לשתף את הלינק, או הקובץ, עם כל מי שמבקש את האמת והחירות.

קריאה נעימה ומחכימה. (אני לא מאחל, אני מנבא :) ).
 
.
בהשוואה למהדורה הראשונה, הפיסית, ישנם מספר תיקונים/שינויים, ובעיקר תוספת של הערות שוליים רבות. כשלעצמם, שינויים אלה אינם מצדיקים קריאה מחודשת של הספר. אני מציע שבכל גישה עתידית לספר, רצוי יהיה לגשת למהדורה דיגיטלית זו.
 
.

                                                   
                                                    ****************

הערות ותוספות
=======

23.9.20

אני קורא, סוף סוף, ראיון ארוך שנעשה עם קסטנדה, על ידי פרופסורית בשם Graciela Corvalan. ראיון שנעשה בספרדית ונמשך 7 שעות, להערכתי בשנת, 1984-1985, כי בהקדמה נאמר שקסטנדה הוציא שבעה ספרים, כלומר אחרי "האש מבפנים" שיצא ב-1984. הראיון התפרסם בשני חלקים בכתב עת שנקרא  Magical Blend  בשנת 1985.
הראיון נקרא: Evasive Mysteries , ואני משאיר לכם לתרגם זאת :)
.
החצי הראשון כבר מאחוריי.
התחושה הראשונה הייתה מאכזבת. כל הפרסומים שהם תרגומים מספרדית לאנגלית, אלה שהתנסיתי בהם בספרות זאת, תמיד היו בעייתיים מבחינה לשונית. שנית: הראיון אינו מסודר באופן ברור, לא ברור מי הדובר בכל פעם והוא אינו מכיל ציטוטים, כך שלעתים אתה תוהה מי אמר את זה, היא או הוא. נראה שכל שהגיע אל הנייר היו ההבנות שלה, וחלקן לא מדויק.  
.
עם כל זה, יש פה ושם נקודות מעניינות.
בחלק השני אני יודע שיש משהו שאינו נמצא באף ספר וככל שאני יודע באף פרסום אחר: מחזוריות בת 18 ימים, כשאחד מהם הוא יום עוצמה. על כך אכתוב ללא ספק בתום קריאת החלק השני. 
.
בינתיים, הקריאה בחלק הראשון הזכירה לי תובנה שכבר כתבתי עליה, בחלקה (הדברים להלן אינם מופיעים בראיון, הם פרשנות שלי. הראיון רק הזכיר לי אותם) :
.
הצעתי שהטולטקים גילו מרווח קיום צר בין מות הפרסונה למוות הפיסי. 
אני רוצה להציע שאותו מרווח הוא במינוח אחר: המרווח שבין הצורה האנושית ותבנית האדם. בספרות לא מוזכר כלל מרווח כזה.
כשמגיעים למרווח זה, שם להבנתי נמצא הסדק שבין העולמות, אנו כבר ללא פרסונה (ללא הצורה האנושית) אבל עדיין בעלי תבנית האדם. אז אנו יכולים לקבל על עצמנו צורת אדם אחרת, כלומר להשתנות.
דבר נוסף: אני סבור שתבנית האדם (= האלוהים) היא חלק מהנשר. הנשר לדעתי מורכב מתבניות, כל התבניות הקיימות: תבנית הכלב, תבנית החתול, תבנית האקליפטוס....
בראיון היא כותבת, שעל פי הבנתה: תבנית האדם היא הנשר, ואני סבור שהנשר מורכב מתבניות, שאחת מהן היא האדם. הטענה שלה עומדת בסתירה לאמירה מפורשת בספרים: אי אפשר להתפלל אל הנשר כי האדם הוא מרכיב קטן (עד כדי זניח?) בו.
.
מוסיקה.
לילות שקטים וכוכבים שקטים.
 


===============
26.9.20
 
 היום, יום שבת, ה-26.9.20, הוא (כנראה) יום עוצמה (במחזוריות של 18 יום)
 
אמרתי שאכתוב על נושא זה, אבל החיים הרחיקו אותי לרגע מהראיון הנ"ל של קסטנדה עם
.Graciela Corvalan
=============== 
26.9.20
 
 
המחזוריות בת 18 הימים של העוצמה
======================
 
כל ח"י ימים נופל גל אנרגיה על הארץ (Earth).
נושא זה אינו מופיע, ככל שאני זוכר, בספרים ולא באף אחד מהראיונות ושאר הפרסומים של חבורת קסטנדה. לכל הפחות, לא באופן מפורש (כידוע, רב הנסתר)
.
הנושא עלה בראיון שערכה עם קסטנדה אישה בשם Graciela Corvalan, פרופסורית ממוצא ארגנטינאי אשר לימדה בזמנו באוניברסיטה בארה"ב.
הראיון נמשך 7 שעות והוא פורסם בכתב עת בשם Magical Blend בשני חלקים, בשתי חוברות נפרדות, בשנת 1985. הראיון התנהל בספרדית.
.
נושא זה עולה בסוף החלק השני של הראיון. קסטנדה אומר שם שישנם על פני האדמה מקומות מיוחדים שהם פתחים, דרכם קולטת הארץ את העוצמה הקוסמית הזו. עוצמה זו היא אותה עוצמה שהלוחם נדרש לצבור בעצמו (בגופו, באמצעות הפרקטיקות של הדרך הטולטקית). ניתן לחוש בגלי האנרגיה, ולא משנה באיזה מקום את/ה נמצא על פני הארץ. הגלים יכולים להיות בעלי עוצמה רבה או נמוכה יותר.
.
בראיון הוא מזמין את גרסיאלה למקום כזה הנמצא לא רחוק מהם בלוס אנג'לס. ואומר שהמחזוריות הקרובה תחל בשלישי לאוגוסט הקרוב לזמנו של הראיון. לא נאמר בראיון מתי הראיון התקיים, ואחד האנשים כתב אל גרסיאלה מכתב ושאל אותה לתאריך. היא השיבה במכתב שהראיון אירע ב1979. כלומר, קסטנדה פרסם נכון לאותו מועד חמישה ספרים (האחרון "הטבעת השניה של העוצמה") והוא מזכיר בראיון את הספר הבא, שאנו יודעים ששמו יהיה "מתנת הנשר", אבל נכון לזמן הראיון הוא עדיין חשב לתת לו את השם: "הייקוש ואמנות ההימצאות בעולם" (The Stalking and the Art of Being in The World)
כלומר, 1979 הוא תאריך מתקבל על הדעת.
.
על פי המידע שמסרה גרסיאלה, ועל פי חישובים שמישהו טרח לעשות:

היום, יום שבת, ה-26 לספטמבר 2020, הוא (כנראה) יום עוצמה.

.
לא טרחתי לחשב בעצמי. אני מאמין שישנם בספרות רמזים ליום כזה, ואין צורך להתבסס על טלפון שבור שמתחיל בזכרונה או ברישומיה של גרסיאלה.
יש בראיון נושאים נוספים ששווה לכתוב עליהם, ואעשה זאת, אמנם בכוונה-בלתי-כפיפה, אבל בלי נדר. :)
.
נ.ב. המספר 18 מופיע, על פי זכרוני בשני מקרים בספרים:
  • 18 אבנים הרכיבו כל אחד משני מעגלי האבנים: אחד על ראש הגבעה במדבר (אני קורא לה "גבעת השושלת") ומעגל אחד בתחתיתה.
  • 18 טפיפות עם האצבע על עורפה טפפה טאישה אבלאר כהכנה לשמיעת הרוח (על פי זכרוני. אני לא מתחייב שכך זה כונה שם)
הראיון מספק לנו עוד משמעות: קסטנדה מספר שהוא הכין מסמך המכיל 18 יחידות ידע המסכמות את כל התורה הטולטקית. הוא השתמש בפנומנולוגיה של הוסרל (פילוסוף יהודי גרמני) כמסגרת תיאורטית להבנתן של אותן יחידות.
.
 
=============== 
28/9/20
 
 המחזוריות הזו של העוצמה מעלה (אצלי) את המחשבה שמא הניסיונות והשיעורים הגדולים של קסטנדה לא אירעו אלא בימים של עוצמה.
אני משוכנע שהם אירעו במקומות של עוצמה, אז מדוע שלא יקרו בזמנים של עוצמה ("זמנים קדושים"), כשגל של עוצמה שוטף את הארץ?
הדיון כאן מעורר את התהייה שמא התאריכים, התופשים מקום חשוב לכאורה בשלושת הספרים הראשונים (ובהם בלבד!), נועדו בראש וראשונה כדי להוליכנו אל המחזוריות הזו של העוצמה: 
1. להגיע להכרה בקיומה 
2. לזהות את הימים המסוימים שלה וכך לדעת לחזות קדימה את הימים הללו. 
3. ואולי לגילוי עוד כמה דפוסים בזמן.
הימים המועמדים לכך הם:
- המפגש של קסטנדה עם הנגואל בתחנת האוטובוס בנוגאלס, אריזונה.
- היום שבו קסטנדה עצר את העולם וראה את קווי העולם (סוף מסע לאיכטלאן),
- יום הקפיצה לתהום ועוד.
הבעיה, הטקסט אינו נותן לנו את הימים האלה במתנה, ללא מאמץ. בבדיקה קצרה שעשיתי, התאריכים האלה אינם גלויים. (הערה: הקפיצה לתהום אינה מוזכרת בשלושת הספרים הראשונים).
באקדמיה הטולטקית אנו נקבל עבודת מחקר זו של התאריכים כעבודה סמינריונית :)
.
הערה: למעלה כתבתי שהראיון אירע אחרי הספר השביעי. ככל הנראה, הערה זו נכתבה במאמר סמוך לפרסומו, ולא נכתבה בזמן הראיון. כפי שציינתי לעיל, כל הסימנים מראים שאכן הראיון אירע ב-1979, אחרי הספר החמישי.
=============== 
28.9.20
 
הפוסט הזה יכול להיכתב ביום זה כי הוא עונה לדרישה של "ועיניתם", כמו שאר הפוסטים שלי :)
בעבר כבר כתבתי על כך, אבל זה צץ שוב:
קסטנדה כתב הקדמות או דברי שבח לספרי טאישה ופלורינדה. זה טבעי כי הן חלק מחבורתו.
הספרים שלהן הן חלק אינטגרלי מספריו ומשלימים את הידע הטולטקי שהובא בספריו.אלה ספרי חניכה של חולמת (פלורינדה), ושל יוקשת (טאישה). מהספרים הנפלאים בתבל ! 
.
האם קסטנדה, שהופעותיו הפומביות היו מועטות ומדודות, כתב הקדמה או המלצה לספר שאינו חלק מספרי החבורה?
.
התשובה היא חיובית. ישנו בר מזל כזה.
הוא כתב כמה מילות שבח לספר של מייקל הרנר: "דרך השמאן - מדריך לעוצמה ולריפוי" שיצא ב-1980. ספר זה של הרנר יצא, כמו הראיון עם גרסיאלה קורבלאן ומעט אחריו, בין פרסום הספר החמישי של קסטנדה לפרסום הספר השישי. 
.
שאלת טריוויה: האם החניכה של קסטנדה כבר הסתיימה אז? 
ועוד שאלת טריוויה: כמה זמן נמשכה החניכה?
.
תשובות: 
1. כן, ב-1973.
2. 13 שנה, ובסיומן, "כמשימת בר מצווה", הוא קפץ לתהום.
.
מילות השבח של קסטנדה לספרו של הרנר נמצאות ממש בראש הכריכה. קשה לקרוא אותן מהצילום, אז הנה הן:
 
 
CARLOS CASTANEDA SAYS:
"Wonderful, fascinating...Harner really knows what he is talking about"
.

 
===============
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה