יום ראשון, 17 באוקטובר 2021

ספר שמע : להתעורר אל החלום ء חניכה לעולם המכשפים ء מאת פלורינדה דונר

 




באתר אחר:

הערת המחברת + פרק ראשון


הפרקים הבאים יפורסמו כאן עם הופעתם.

********************

18.10.21


סיפורים של חילוץ עצמי
==================
הפוסט מציע את הרעיון שחלק מסיפורי העוצמה שבסיפרות שלנו עיקרם הוא חילוץ עצמי. דון חואן, באופן ישיר או עקיף, מביא את קסטנדה למקומות בעולמות של הלא-אורגנים, ומשימתו העיקרית של קסטנדה היא לחלץ את עצמו משם.
ברגע שהחניך מסוגל לחלץ את עצמו ממקומות אלה, לא ניתן יהיה, בעיקרון, לכלוא אותו בהם, כי הוא מכיר את המקום ואת הסכנות והפיתויים שבו. הייתי אומר שהוא נעשה "מחוסן" מפני מקומות אלה, אבל מילה זו מנוצלת לאחרונה להסתרת תוכנית זדונית עולמית, שאם תצליח מזימתם, חשכת ימי הביניים תיראה לאנושות כתקופת זוהר ושגשוג 🙂
.
הנה כמה דוגמאות:
1. המפגש עם המכשפים הקדומים ובעלי בריתם (ב"האש מבפנים" בפרק "הממרים את המוות")
2. ההגעה עם קרול טיגס, האישה-נגואל, אל מחוז כלשהו בעולמות הלא-אורגניים (ב"אמנות החלימה" בפרק "יקוש היוקשים")
3. הכליאה של קסטנדה בעולמם של הלא-אורגנים, אחרי שהוא מיזג את האנרגיה שלו עם הסיירת הכחולה בניסיון לחלץ אותה ("אמנות החלימה"). במקרה זה הוא לא היה מסוגל לשחרר את עצמו בכוחות עצמו.
.
המוטיב של היחלצות עצמית נוגע, ככל הנראה, למקומות שהם בתחומי העולמות של הלא-אורגנים.
וכזכור, דון חואן רומז שישנה דרך להגיע אל החירות מבלי לחצות את העולמות הלא-אורגנים. ככל הנראה, זו הייתה דרכו, דרך החניכה שלו.

=======================

19.10.21


האם האנרגיה האפלה, הלא-אורגנית, היא אנרגיית המין?
==========================================
הרשו לי להביא טיעון שזוהי מסקנתו:
ב"אמנות החלימה" נאמר:
"התוכל להסביר לי, דון חואן, מדוע מכשפים צריכים לקחת אנרגיה מממלכת היצורים הלא -אורגנים?"
"למכשפים אין אנרגיה חיונית 
[viable, אנרגית חיים, ברת קיימא] אחרת. על מנת לתמרן את נקודת המאסף באופן שהם עושים, מכשפים זקוקים לכמות אנרגיה עצומה [inordinate]".
(עמוד 164)
כזכור לכולנו, כדי להניע את נקודת המאסף למיקומים אחרים, כלומר לצורך חלימה, האנרגיה היחידה לכך היא האנרגיה המינית, ולכן חולמים נדרשים להתנזרות מינית.
הנה הטיעון בצורה מסודרת:
  1. האנרגיה המינית היא האנרגיה היחידה להנעת נקודת המאסף.
  2. האנרגיה האפלה, של הלא-אורגנים, היא היחידה שעומדת לרשותם של המכשפים.
    --------------------------------
  3. מכאן, האנרגיה המינית היא האנרגיה הלא-אורגנית.
.
לחיזוק הטיעון:
כמה שורות אחרי אמירה זו מתחיל הפרק "יקוש היוקשים" שעניינו לקיחת אנרגיה אפלה מהלא-אורגנים, אבל מבלי לשלם עבורה.
בתימרון זה משתתפת גם האישה-נגואל, קרול טיגס, ויש שם רמזים עבים לכך שהם קיימו יחסי מין במיטה שבה שכבו (הם התעוררו עירומים...)
======================
20.10.21

"הפירמידות הן אנטנות של הקשב השני. הן בעולם הזה, אבל הן לא מכאן"
=======================================================

("מפגשים עם הנגואל" עמוד 175)
הנושא נידון בעבר, אבל אף נושא אינו ניתן למיצוי בפוסט או בסדרת פוסטים, ותמיד יהיה מה להוסיף.
הפעם אני רוצה להוסיף את ההערה הבאה:
לדעתי, הנאמר בכותרת אומר שהן צצו כאן, בעולם הזה, מתישהו, בנקודת זמן כלשהי, אבל הן לא נבנו כאן. כלומר, הבנייה שלהן אינה כלולה בקורותיו של העולם הזה.
לכן, החוקרים המנסים לענות על שאלות כמו: איך הן נבנו, על ידי מי, מתי וכו. עוסקים בחקירות שווא. מבזבזים זמן יקר 🙂
.
המכשפים של הקשב השלישי הרסו פירמידה מסוימת בטולה, פירמידה שהייתה מדריך [guide]. ("מתנת הנשר", בפרק הראשון)
ככל הנראה היא ניתבה את הקשב השני של בני האדם וקיבעה אותו במקום שפגע מאד באנושות. נאמר שם שהמכשפים של הקשב השלישי הזדעזעו מהרוע שבפירמידה ועל כן הרסו אותה.
.
האם שרידי הפירמידה ההיא נמצאים שם?
אני מהמר שלא. אם הפירמידה הובאה אל העולם הזה, כך לדעתי היא גם סולקה. המכשפים האלה לא לקחו פטישים וטוריות, ואודרוב... א-לה דעאש.
הדיון על העברת האסיינדה (אחוזה) באקט מאגי ממקום אחד לאחר, המוזכר ב"יקוש עם הכפיל", לדעתי נסמך על תימרון דומה לזה של יבוא הפירמידות מהקשב השני. בשני המקרים המבנים צצים במקום כלשהו. רק המיקום ההתחלתי של המבנים הוא שונה.
.
בונוס 🙂
מה היו מכשפי הקשב השלישי הורסים היום?
לדעתי, בראש וראשונה את המסכים: מסך הטלביזיה, הסלולרי וכו.
.
לסיום, חומר למחשבה
מה מזכירה לכם התמונה הבאה?


רמז 
קשור לפסלים בטולה, הקרויים "האטלנטיים".
======================
21.10.21

תשובתי לחידה:
מתברר שרעיון הפירמידה ההפוכה הוא יותר מרומז ממה שזכרתי. 🙂
.
"הדמויות האלה הן ארבע הפינות שלה [של הפירמידה]; הן ארבע הרוחות [winds], ארבעת הכיוונים. הן התשתית, הבסיס של הפירמידה. הן חייבות להיות נשים
[...]
"הנגואל חואן מאטוס אמר שתעלומת הפירמידה היא
המבנה שלה. ארבע הפינות הורמו למעלה. הפירמידה עצמה היא הגבר, הנתמך על ידי הלוחמות שלו; זכר שהעלה את התומכות אותו למקום הגבוה ביותר."
(הפרק הראשון ב"מתנת הנשר", עמוד 17 למטה)
.
מוסיקה
מילים: דודו ברק לחן: נחום היימן עיבוד: אילן גלבוע
=====================
21.10.21

האנרגיה האפלה (הלא-אורגנית) ואנרגית המין, המשך
========================================
אחרי פוסט קודם שלי שנשא את הכותרת:
האם האנרגיה האפלה, הלא-אורגנית, היא אנרגיית המין?
בו הבאתי טיעון מוחץ לכך שהתשובה היא חיובית, אני ממשיך ועושה עוד צעד בכיוון זה.
עכשיו אני שואל:
האם יש באמירה של דון חואן שהוא מצא פיתרון, כיצד לקחת את האנרגיה של הלא-אורגנים מבלי לשלם את המחיר שהם גובים תמורתה, האם יש באמירה רמז לאופן שבו המין [sex] משמש לחלימה (להנעת נקודת המאסף)?
בשביל זה יש לגשת לנוסח המקורי המדויק ולחפש בו רמזים.
לפני כן, אני חייב לציין שאני מניח כאן הנחה מסוימת: שאנרגיה מינית היא פעילה, כלומר אפשר להשתמש בה, רק כאשר יש עירור מיני.
"איננו יכולים להיכנס בקשרים [have dealings, להיכנס ליחסי מסחר של קח ותן] איתם", [דון חואן] ענה, "ועם זאת, איננו יכולים לשמור על ריחוק מהם. הפתרון שלי היה לקחת את האנרגיה שלהם [של היצורים הלא-אורגנים], אך לא להיכנע להשפעתם [not give in to their influence]. [מהלך] זה ידוע בשם הייקוש העליון [האולטימטיבי]. הדבר נעשה על ידי שמירה על הכוונה הבלתי כפיפה [נחושה, בלתי מתפשרת] אל החירות, למרות שאף מכשף אינו יודע מהי החירות באמת ".
("אמנות החלימה" עמוד 164)
האם (עוד) מישהו מוצא רמז ב: not give in ?
=====================
23.10.21
ההשגחה הפרטית והשגחת הכפיל
==========================
כדי לחלץ את עצמנו מהדיון באנרגיה המינית, הנה כמה הרהורים בנושא אחר.
ב"יקוש עם הכפיל" אומר דון חואן שהכפיל (הוא גוף האנרגיה) יגיד לטאישה אודות סכנות האורבות לה בסביבה. מסיפור ההתפצלות של דון חואן בנהר אפשר ללמוד שהכפיל גם אומר היכן יש מזון בסביבה.
ככל הנראה (לי), הדאגה של הכפיל לך, לחלק שלו הכלוא בגוף, אינה מוגבלת לביטחון ומזון. סילוק הבחור המטריד, מנקה השמשות של כלי הרכב, מחייה של טאישה הוא דוגמה כזו.
כזכור, ברמה הבסיסית של התקשורת הכפיל "יגיד" לך לקשור את שרוכי הנעליים בזמן הנכון, ובכך ימנע מסלע שיפול שניות אחר כך כמה מטרים בהמשך לדרכך ליפול עליך.
ביהדות רווח רעיון דומה והוא קרוי "השגחה (אלוהית) פרטית (אישית)".
אני מודה שהידע שלי בנושא אינו הרבה יותר מהידיעה על קיומו של מושג זה.
מכיוון שביהדות יש אינסוף דיעות על כל דבר (לכל שני יהודים יש שלוש דיעות), וכל אחד נדרש כנראה לברור לו את הנכון בעיניו, התורה הטולטקית יכולה לשמש מסננת כזו. אני לא מכיר מסננת טובה יותר 🙂
נראה לי שאפשר לסכם את האינטראקציה עם הכפיל (הרוח) כך:
אם תשמע לו (תרתי משמע: שמיעה וציות) הוא ישמע לך.
=====================
24.10.21

אי העשייה של הנשימה
==================
אי עשייה [not doing] היא יותר מאשר שינוי של פעולה שגרתית. כל שינוי של דפוס שגרתי [לדוגמה לאכול כשהמזלג ביד שמאל, אם ברגיל זה נעשה עם יד ימין] יוצר תזוזה של נקודת המאסף, אבל כמו כל דבר בעולם המכשפים, גם אי עשייה היא עניין של דרגות. שינוי סתמי של מרכיב בדפוס שגרתי הוא לדעתי הרמה הנמוכה ביותר של אי-עשייה.
ישנו מרכיב שאם מוסיפים אותו לכל עשייה [כלומר, לכל פעולה שגרתית הנעשית לשם השגת יעד ידוע] תהפוך אותה לאי-עשייה:
לעשותה במודעות.
ברגיל אנו לא ממש מודעים להחלטה לבצע משהו ולא ממש מודעים לביצועו.
ברמה גבוהה יותר, אי עשייה היא פעולה המכוונת לשרת את הכפיל (הרוח). זוהי פעולה [מעשה] שבד"כ אי אפשר לספק לה הנמקה, כי מטרת הפעולה איננה בעולם הזה, הגלוי.
הקטע הבא מ"יקוש עם הכפיל", אשר הבאתי אותו בעבר כמקבילה טולטקית ל"שיוויתי יהוה לנגדי תמיד", מקיים את כל הדרישות הנ"ל: שינוי הדרך הרגילה, מודעות והתכוונות לרוח.
.
"[נלידה:] יש הרבה דרכים לפתות [entice] את העוצמה", היא פתחה ואמרה, "אבל כולן מסתכמות בדבר אחד, והוא לבצע כל פעולה במודעות. בין אם את יושבת, הולכת, או אוכלת, או מתרגלת את מעברי הכישוף [המעברים הקסומים], כל נשימה שאת נושמת חייבת להיות נשימה לעוצמה [a breath for power]. ואז, בהדרגה, הרוח מתחילה לחשוף את עצמה, וגוף האנרגיה שלך מתעורר."
(עמוד 91 למעלה בקובץ הטיוטה)
.
כרגיל, כל מה שאיננו ציטוט הוא בגדר הצעה פרשנית, המזמינה קריאות תיגר.
.
איך אפשר שלא להיזכר בשיר הבא, שהוא שירו של הכפיל, המשגיח הפרטי:


======================


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה