יום שני, 1 באוגוסט 2022

"סודו של הנחש עטור הנוצות" - מתוך יומן החלימה

 

פרק קצרצר. אחרין מתחיל חלק הנקרא "סודו של הנחש עטור הנוצות".
סוף סוף נגלה את סודו של הזוחל המעופף הזה, ולא נבין איך הצלחנו להסתדר בלעדיו עד היום. 🙂
נותרו שישה פרקים עד לסופו של הספר.
====================
מתוך יומן החלימה
בהזדמנות אחת, דונה סילביה שאלה אותי: "איך אתה מתקדם עם החלימה שלך?"
עניתי שאני מתעד בקפידה כל חלום שחלמתי. היא צחקה ואמרה שזה טוב לעשות זאת. הוספתי שתיעוד כתוב של החלומות שלי עזר לי בהתחלה להיזכר ביתר קלות למצוא את הידיים שלי.
בשלב מסוים, נושא החלימה נעשה עבורי כל כך חשוב, שהתמודדתי איתו בתשוקה אמתית. ראיתי בו תחום לגיטימי לחקירה אישית.
עוד לפני שעברתי את השער הראשון של החלימה, גיליתי שהעלאה על הכתב של חוויות, חלומות רגילים כמו גם סיוטים, מפזרת [מסלקת] את החלק הגדול של האובססיות והדיכאון [מורבידיות] של החולם. במקרה שלי, החלימה נעשתה הרבה יותר קלה ככל שהתקדמתי בתרגיל עבודת הסיכום. המדריכים שלי היו חוזרים ואומרים לעתים קרובות, "עבור לוחמים, עבודת הסיכום היא לא ברירה [אופציה]. היא חובה."
*********
באותו בוקר עזרתי לדונה סילביה לקלוף את קלחי התירס המיובשים. הייתי צריך ללבוש כפפות עור כדי להגן על הידיים שלי מפציעה. בזמן שעבדנו, היא אמרה שאני מוכן לשלב חדש באימון [training].
ברצינות רבה, אך ללא רשמיות, היא אמרה, "מדובר בתימרון [manoeuvre] חדש שיש לבצעו בעולם החלימה. למדת להגיע לעולם האחר, והצלחת לשמור על שליטה די טובה בעצמך, אז עכשיו הגיע הזמן לצאת למשימה חדשה: לך ובצע עבודת סיכום בחלימה".
ההיבט הזה של עבודת הסיכום היה חדש עבורי. מעולם לא שקלתי להשתמש בחלימה כדי לבצע עבודת סיכום. הנחתי את הכפפות שלי בצד ורשמתי את דבריה.
"אם תתרגל עבודת סיכום וחלימה במקביל, אתה תשים לב לכך שעם הזמן, מה שאתה חווה בכל אחד מהם ייראה לך יותר ויותר דומה. האחד מחזק את השני, עד שבסופו של דבר אין הבדל כלשהו ביניהם.
"עבודת סיכום במצב של חלימה היא אחת המשימות המתגמלות ביותר עבור חניך. מה שהופך את המשימה הזו לכל כך מיוחדת הוא שלא רק שאתה זוכר אירוע; אתה חי אותו מחדש בשלמותך ובשלמותו [totally and completely re-live it]."
התמסרתי [committed, התחייבתי] למשימה. בהתחלה זו הייתה עבודה קשה, אבל כשבחרתי מראש מה אני רוצה לסכם, דברים השתנו. הייתי נכנס בחלימה שלי לסצינה המתוכננת מראש. התרשמתי מֵהַחַיּוּת [vividness] של הפרטים [detail], והחזיונות שלי עוצבו על ידי דברים שלא היה לי מושג שהייתי עַד להם.
לאחר שחווית החיים שלנו עברה דרך המסננת של עבודת הסיכום שוב ושוב, פרטים כמו אופני התנהגות, מחוות [gestures, ייתכן שהכוונה למצבים של הגוף] ואנקדוטות צצים, ואנחנו בסופו של דבר מגיעים להבנה שלא חווינו את החיים במלואם כפי שחשבנו שחווינו. אנו נעשים מודעים לכך שמאחורי כל מה שאנו עדים לו, תמיד מתרחש יותר: תפיסות של אירועים שלכאורה לא התרחשו. עם זאת, הם התרחשו, אבל במצבי מודעות שונים [מהרגיל].
ככל שמתקדמים עם התרגיל הזה, בסופו של דבר מסכמים [בעבודת הסיכום] לא רק את עולם העניינים היומיומיים, אלא גם את כל החלומות שאי פעם חלמת. זוהי פעילות קסומה [magical, פלאית, כישופית] המתרחשת מעצמה, ומסתיימת בחיבור של גוף החלימה עם הגוף הפיזי. ללוחם שהגיע לרמה זו אין עוד צורך ללכת למיטה ולישון כדי לחלום: הוא יכול לעשות זאת כשהוא ער.
.
************ סוף **************

מוסיקה
צלילי החליל של Torres אחר, נסטור טורס.
סוף הקיץ


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה