יום חמישי, 4 באוגוסט 2022

סודו של הנחש עטור הנוצות - השושלת של הטיקים

 

אני חושב שהקטע הבא מספרו הראשון של ארמנדו "מפגשים עם הנגואל" רומז מדוע הוליך קסטנדה את ארמנדו דווקא לחוג זה של מכשפים, שהם ממשיכי המסורת של המכשפים הקדומים, ומכאן גם העיסוק הרב באותן מסורות עתיקות:
.
"[קסטנדה:] כדי לעודד אותי להציג את המורשת של מקסיקו העתיקה לעולם, החל דון חואן בסוג של מסע אל השורשים, כדי לאַמֵת היבטים של תורתו שנשארו חבויים עד היום, ולהחזיר לאדם את הממדים האמיתיים של ישותו.
"כמבקשי ידע, אנו יכולים להפיק היום את מלוֹא התועלת מכוונתם של הרואים הקדומים, על מנת להמשיך את עבודתם בכוחות מחודשים".
במעט ביישנות שאלתי את קרלוס אם נוכל להיפגש באיזשהו מוזיאון או אתר ארכיאולוגי, מקום שבו הוא יוכל לתת לי הדגמה מעשית למפתחות הכישוף.
אבל הוא לא הסכים להצעה זו. התשובה שלו הייתה תקיפה: כל מה שאתה רוצה לדעת על הארץ שלך, לך וגלה בעצמך! כמקסיקני, אתה המועמד הטוב ביותר לשחזר את מסר הטולטקים, זוהי המשימה שלך, המחויבות שלך לעולם. אם אתה עצל מדי בכדי לקחת אותה על עצמך, מישהו אחר יעשה זאת."
(עמוד 171-172)
==================================

השושלת של הטיקים [Ticis, טיצ’ים? טיסים?]
בביתה של דונה סילביה, על קיר חדר הריפוי, תלויה תמונה ממוסגרת של עמוד השדרה, הכוללת תוויות בטרמינולוגיה אנטומית ידועה היטב. בנוסף, ליד כל חוליה [vertebra] הייתה כתובת חידתית תואמת בכתב יד, הנותנת את שמה [של החוליה] בשפת הילידים.
הכתובות הללו היו סוג של סוד בקרב המרפאים. דונה סילביה כינתה את התרשים 'גרם המדרגות לגן העדן' ואמרה שהוא מייצג את דרגות ההיררכיה [ranks] של השושלת שלה. משמעות הכתובות לא קיבלה הסבר, ולכן הן הפכו לתעלומה בלתי נסבלת שגרמה לי לכסוס ציפורניים מסקרנות.
בתקופתי כאסיסטנט לימדו אותי להתייחס לעמוד השדרה כמרכז הבריאות של האדם. למעשה, ההדרכה שלי באמנות הריפוי התבססה על שלושים ושלושה השלבים של בריאות ורווחה [well-being] של האדם. לפי המסורת של הטיקים, כך נהגו לכנות את המרפאים של העת העתיקה, השלבים תאמו את החוליות, כל אחת עם שיעורים ומבחנים משלה, שהוצגו לעוזר-המרפאים במהלך חניכותו.
היה עלי לדעת וללמוד על כל אחת מהן. ראשית הם לימדו אותי את האנטומיה שלהן כפי שמלמדים אותה בבתי ספר. שנים אחר כך, כשהתקדמתי מספיק בפולחן הנחש עטור הנוצות, נחשפו בפניי התורות הסודיות של עמוד השדרה.
ברמזו לשרטוט [הנ”ל] של עמוד השדרה, דון מלכור אמר פעם שהטיקים השתמשו בִּסְכֵמַת המדרגות כדי להעביר את האנרגיה ממרכז אחד למשנהו, וזה היה החוק [Rule. כנראה, רעיון ברוח חוק הנגואל. זהו נושאו של פרק בהמשך הספר] עבורם.
"על פי הרואים, יש לנו שמונה מרכזים עיקריים. החוק [Rule] אומר שצריך להתחיל מלמטה, מהמרכז הראשון, לעבור אל השני ולהמשיך ברציפות עד שמגיעים למדרגה האחרונה. כך מגלים את הראייה [seeing]. האנרגיה מטפסת במעלה עמוד השדרה, באנג! באנג! מרכז אחרי מרכז, עד שמגיעים לפוטנציאל המלא שהוא מנת גורלנו [destined for] כישויות זוהרות."
"לאן עוברת האנרגיה?" שאל אחד העוזרים.
"כפי שראינו בעבר", השיב דון מלכור, "עבור בני האדם קיימת רק אנרגיה מינית. אפשר לבזבז אותה, כמו שאנשים רגילים מבזבזים אותה, או שניתן לצבור אותה [can be accumulated] ולהמירה [can be transmuted] לרמות אחרות. האתגר הוא לשנות [transform, להמיר, לשנות את צורתה] את האנרגיה הזו, להעביר אותה ממרכז אחד למשנהו עד שהיא תשלים מעגל שלם [come round full circle]. זו הייתה המטרה של הטיקים של העת העתיקה. מכיוון שהם לא השיגו התמזגות [integration, השתלבות, כנראה מה שמתואר בהמשך כחיבור של הקצוות ויצירת מעגל], הם ניסו לגרום לאנרגיה להשלים מעגל שלם בזוגות; וזו הסיבה שהטיקים הם תמיד בזוגות.
"איך מעבירים אנרגיה ממקום למקום?" שאלתי.
"על ידי שעוברים הכשרה בדרך הטיקים. בין היתר, הכשרה זו כוללת תרגול הדמיה [visualization] של התקדמות האנרגיה ממרכז אחד למשנהו. השלבים האלה יכולים לקחת שנים, אם כי ידועים מקרים של לוחמים שהמרכזים שלהם נפתחו מהר מאוד".
**********
מכאן נובע, עבור המאמינים, שהכוונה להגיע למודעות של קְצַאלְקוֹאָטֶל, או למודעות של הנחש המעוטר נוצות, היא, כפי שאמרתי קודם, תנועה מיוחדת של נקודת המאסף, שבה הלוחם, באמצעות כוונה בלתי כפיפה [unbending intent, כוונה נחושה], לוקח את נקודת המאסף שלו אל מעבר לגבולות הביצה הזוהרת. בעשותו כך, הביצה הזוהרת נמתחת והופכת לקו דק של אור כשנקודת המאסף בקצה אחד, כמו ראש של נחש הפעמונים [rattlesnake, עכסן, אפעה, פתן המעוינים]. עבור צופה חיצוני, המראה [vision, חיזיון] הזה דומה לנחש זוהר המרחף בשמים.
אנשי הנחש, כפי שהם מכונים לפעמים, היו לוחמים שביצעו את התימרון הזה, לבד, בזוג או בקבוצה. הם הצליחו למתוח את הביצה הזוהרת עד שהפכה לקו אור. אלה הם המכשפים שהגיעו לרמה של הנחש המעוטר נוצות והם מטיילים לנצח על גבי האוקיינוס של המודעות כקהילה של חוקרים שפעם היו אנושיים כמונו.
המטרה של אותם לוחמים הייתה לחבר את שתי נקודות הקיצון שלהם, 'לנשוך את הזנב של עצמם' וליצור מעגל, אבל למרות שניסו ככל יכולתם, הם מעולם לא הצליחו להשיג את מטרתם.
עם זאת, קמו דורות חדשים של רואים, אשר, בהמשך למסורת, עלו על הרעיון לנסות לעשות זאת בזוגות. על פי כוונת המכשפים הספציפית הזו, 'האחד נושך את זנבו של השני', וכך נוצר מעגל ענק של אנרגיה: נקודת מאסף עצומה. הפעם הם השיגו את מטרתם: התימרון איפשר למשתתפים להעלות את המודעות שלהם לרמות בלתי נתפסות.
זהו הסוד הגדול של שושלת הטיקים. השושלת של המרפאים הלכה בעקבות (after a fashion) מסורת אבותיהם, אם כי בצורה שונה, משום שכרגע הם אינם הופכים את עצמם לקווים של אור. למרות זאת, הם שמרו על מסורת הצורה המעגלית.
.
*********** סוף ***********

פרק שישי מתוך "להתעורר אל החלום - חניכה לעולם המכשפים" של פלורינדה דונר



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה