יום ראשון, 9 במאי 2021

המעגל השני של הידע הטולטקי - ריאיונות, מאמרים, עדויות, רשימות-שדה ועוד

 

הכנתי קובץ המכיל, ככל הנראה, את כל הריאיונות שהעניקו קסטנדה ונשות חבורתו (טאישה, פלורינדה וקרול), וכן מאמרים אחדים שהם כתבו בעיתונים, רשימות שרשמו אנשים שעברו סדנאות שלהם, 12 דפים (אם אני זוכר נכון) שנטען לגביהם שהם רשימות השדה של קסטנדה (בתרגום לאנגלית), ועוד חומרים, שאולי המאפיין שלהם הוא שיש בהם תיאור של אינטראקציה ישירה עם אנשי החבורה.
המעגל הראשון והחשוב הוא הספרים, וזהו המעגל השני.
יש לא מעט מאמרים וספרים שנכתבו על ידי אחרים. אלה שייכים למעגל השלישי בחשיבותו.
הכנתי לקובץ תוכן עניינים, ויש לו גם סרגל ניווט בצד. אבל כדי להשתמש בהם צריך להוריד את הקובץ למחשב האישי.
.
הכנתי בזמנו קובץ המכיל את כל ספרי החבורה ופרסומיה. אביא גם אליו, בהזדמנות זו, לינק (שוב).
אם מישהו נתקל באיזהו חוסר באחד הקבצים, או בבעיה אחרת, אשמח לדעת על כך.
לכשיהיו תיקונים או תוספות לקבצים אלה, אעדכן.
אם כן, בידינו שני קבצים באנגלית המכילים את כל הידע הטולטקי של שושלת דון חואן. וודאו שהם נמצאים בערכת המילוט שלכם 🙂
(וגם בכספת).
.
קובץ הריאיונות:
קובץ הפרסומים (בעיקר ספרים)
*********************************************** 
.
מוסיקה


הערות ותוספות

10.5.21

"המודעות הממלאת אותך בפליאה היא חוליית החיבור שלנו לאינסוף"
====================================================
זהו משפט הסיום בריאיון שהעניקה טאישה אבלאר, זמן קצר אחרי צאת ספרה הראשון לאור: "מעבר המכשפים", ולכבודו.
האלטרנטיבה לפליאה היא השעמום (boredom) ולשם מכוונות עינינו במצבינו הרגיל. אם נשחרר את העיניים, נוכל לחזות בפלא, בבלתי צפוי, בבלתי מובן. ("סיפורי עוצמה")
.
כדי לא לקמץ במילים, הנה השאלה האחרונה בריאיון הנ"ל והתשובה המלאה עליה:
********************************
לאן את רואה את הקבוצה שלך הולכת אחרי המוות?
טאישה: אני רואה אותנו הולכים למהפכה [revolution, אבל ייתכן מאד שזו שגיאת כתיב וצריך להיות evolution, התפתחות] שאינה נגמרת. אנו מתמזגים עם כוח שלא ניתן להעלותו על הדעת, חסר שם במהותו [unnamable], שאנו רק גרגר זעיר ממנו. ככל שאנו פחות בני אדם מבחינה אנרגטית, כך אנו יותר מתמזגים עם האינסוף [vastness, מרחבים עצומים]. זה אולי נשמע קר וחסר לב, אבל אין זה כך. למכשפים יש רגשות וחיבה עצומה, אבל הן כמעט לא אנושיות. הן חלק מהאנרגיה שמגיעה ממצב של רווחה נפשית. כאשר הגוף האנרגטי שלך במצב בריא, יש לך רגשות חיוביים חזקים שמגיעים מהיקום עצמו. כל דבר שם בחוץ הוא מודע ואינטליגנטי, והוא חלק מהכוונה עצמה. החיבה נמצאת שם, אתה צריך רק להתחבר אליה כדי להרגיש אותה. היא לא נובעת מהעצמי האישי [the personal self]. דברים אלה נמצאים שם בחוץ. זהו לא חלל ריק וקר. עם גוף החלימה אתה יכול להתקדם אל מעבר למגבלות הגוף, ללבוש צורות שונות, ולתפוס את המציאות מתוך תצורות אלה, מה שאומר שאתה יכול לעבור דרך קירות ולהפוך לאנרגיה טהורה, זהו היעד שלנו.
כאשר מיזוג זה מתבצע באמצעות התפתחות [אבולוציה], אנו מתקדמים לתוך ממלכה [realm] שונה. אנו מתרחקים מכל דבר אנושי. הקיום הקופי [apelike] שלנו פשוט נופל כמו סורגי כלא, ומה שנשאר הוא באמת כזה שבלתי ניתן להעלותו על הדעת [inconceivable]. המבנה של השפה אינו יכול להכיל את המרחב העצום [vastness, אינסופיות] השקט הלוחש לך באופן ישיר, ללא מילים.
אנו לא נפסיק לדעת או להיות מודעים, כי אלה ינבעו [trickle, יטפטף] ישירות מן הכוונה.
המודעות הממלאת אותך בפליאה היא חוליית החיבור שלנו לאינסוף [vastness, למרחב העצום]."
**********************************
(ההדגשה שלי, לא במקור)
.
הריאיון תורגם לעברית בזמנו והוא נמצא בדף המאמרים באתר הוצאת טולטק.
===============================
12.5.21

אין מה לומר, אין מה ללמוד
=======================
"אנחנו לא צריכים אף אחד שילמד אותנו כישוף, כי אין באמת מה ללמוד. מה שאנחנו צריכים זה מורה שישכנע אותנו שיש עוצמה בלתי ניתנת לחישוב [incalculable, אינסופית] בקצות האצבעות שלנו.
איזה פרדוקס מוזר !
כל לוחם בדרך הידע חושב, בשלב זה או אחר, שהוא לומד כישוף, אבל כל שהוא עושה זה לאפשר לעצמו להיות משוכנע אודות העוצמה החבויה בהווייתו, ושהוא יכול להגיע אליה."
("עוצמת השקט" עמוד 10)
.
כמה שורות קודם לכן באותו עמוד הוא טוען ש"אין מה ללמוד" בכישוף, אבל מה שקורה מתחת למצג ה"לימוד" הוא בעצם חיסכון באנרגיה:
"זה לא נכון שככל שעובר הזמן אתה לומד כישוף; אלא מה שאתה לומד זה לחסוך באנרגיה"
.
יש תחום נוסף שאין מה ללמוד בו: צמחים [plants], וגם מסקליטו (שהוא צמח).
.
"למה אתה לא מספר לי עוד על מסקליטו, דון חואן?"
"אין שום דבר לספר."
("משנתו של דון חואן" עמוד 73 למטה)
.
.
ובאופו כללי על צמחים:
"ואז הוא הוסיף אמירה מסתורית [cryptic, חידתית]: "אולי אין שום דבר ללמוד על צמחים, כי אין שום דבר להגיד עליהם."
לא הבנתי מה אמר או למה התכוון בכך.
"מה אמרת?" שאלתי.
הוא חזר על האמירה שלוש פעמים ואז כל האזור היה הזדעזע מרעם [roar, שאגה] של מטוס סילון של חיל האוויר שטס נמוך.
"הנה! העולם הרגע הסכים איתי," הוא אמר והניח את ידו השמאלית על אוזנו."
("מסע לאיכטלאן" עמוד 21 למטה)
.
מה זאת אומרת אין מה ללמוד על צמחים?
אם לא נלמד, היאך נבדיל בין ינקינתון מצוי לשאינו מצוי? 🙂
ומה פירוש אין מה ללמוד בכישוף. האם כל ספרי החבורה, המכילים אלפי עמודים של מלל, לא אומרים דבר?
.
.
תשובתי:
הצמחים המדוברים הם כמובן צמחי עוצמה. ואין מה לומר עליהם כי אין מה לומר על העוצמה ( היא הרוח, הנגואל, המופשט, האינסוף, הכוונה), כי היא מעבר לתחביר.
וכך גם הכישוף, שעיסוקו בעוצמה.
.
שיעורי בית:
האם העולם באמת הסכים עם דון חואן?
*************************

מוסיקה
השיגעון [המבוקר?] שלי
locura mía



ובגירסה ווקאלית
===============================

13.5.21

"קוראי האינסוף" - הצהרת כוונות
=========================
מאוסף הפרסומים של חבורת הנגואל קסטנדה, שיצאו לאור כספרים, מלבד אחד, והוא הנושא שלנו עתה; אוסף שאותו כיניתי "המעגל הראשון של הידע" (לעומת אוסף הראיונות וחומרים נוספים), היחידי שעדיין לא תורגם לעברית הוא כתב עת שהחבורה הוציאה בשם:
"קוראי האינסוף - כתב עת להרמנויטיקה מעשית".
הופיעו ממנו 4 חוברות בלבד.
ההצהרה הראשונה היא שלי: אני מתכוון לתרגם אותו. אעשה זאת בדומה לתרגום "ייקוש עם הכפיל", אלא שהפעם, מכיוון שכתב העת בנוי מפרקים קצרצרים, התרגומים יגיעו במנות קטנות, שנאמר "חנארו יתן לך את זה במנות קטנות🙂
ההצהרה השניה מופיעה בקטע הראשון בכתב העת, הקטע המובא להלן, ובו מוצהרת ומובהרת כוונת החבורה ביוזמה שמאחורי כתב העת הזה.
בין היתר, יש בעיתון זה כמה פואמות נפלאות של הסיירת הכחולה, זו שקסטנדה חילץ משבי הלא-אורגנים ("אמנות החלימה"). ויש גם קטעים פילוסופיים כבדים יחסית.
שנצא לדרך? 🙂
***********************
מהי הרמנויטיקה? [Hermeneutics]
ההרמנויטיקה התחילה כשיטה [method, מתודה] פרשנית לטקסטים מקודשים [sacred], בעצם טקסטים מקראיים. מאוחר יותר היא הקיפה [גם] את הפרשנות של טקסטים ספרותיים, וטקסטים באופן כללי, ולבסוף, במצבה היום, היא שיטה פילוסופית העוסקת בפרשנות של היבטים היסטוריים, חברתיים, פסיכולוגיים, וכו' של עולמנו.
היא קרויה שיטה מכיוון שזו דרך פעולה או אופן [a manner or mode], דרך שיטתית [סיסטמתית] לגשת לנושא חקירה [a topic of inquiry]. ההרמנויטיקה כשיטה פילוסופית מבקשת [seeks, שואפת] לבחון את היסודות שמעצבים [structure] את ההיבטים השונים של עולמנו, ולחשוף את הנחות היסוד שלהם.
מה שאנו מציעים לעשות בכתב העת הזה של הרמנויטיקה מעשית
[applied, יישומית] הוא לקחת את העמדה שהותוותה [delineated, שורטטה] על ידי דון חואן מאטוס, מכשף אינדיאני יאקי ממקסיקו, ולתאר את הדרך בה הוא ומכשפים אחרים כמוהו פירשו את ההיבטים החברתיים, ההיסטוריים, הפסיכולוגיים וכו' של עולמם.
לפיכך, כוונתנו היא להדגיש את רעיון [idea] המעשיות [practicality] של המכשפים כמנוגד להגות [reflection] המופשטת לחלוטין [purely] של שיטה פילוסופית; לפיכך הצענו לקרוא לזה כתב עת להרמנויטיקה מעשית.
************* סוף *********
דרך אגב, המושג "קריאת האינסוף" מופיע ב"הצד הפעיל של האינסוף".



==============================
14.5.21

קוראי האינסוף, גיליון ראשון, המשך
========================
הסעיף הבא הוא, כפי שכותרתו "מזהירה", בעל אוריינטציה פילוסופית, וכבר על ההתחלה אנו חוטפים, ללא רחמים, מושגים כמו "פרדיגמה" ו"טאוטולוגיה".
מי שנוטה בטבעו לחנארו ופחות לויסנטה [ודון חואן], המלצתי היא לתת לצד שמאל לעבור על השורות, ולו על מנת שצד ימין יוכל לסמן לעצמו V, קראתי 🙂
אי אפשר לצלוח את הטקסט מבלי לצאת רטוב.
כרגיל, הסוגריים הם תוספות שלי, המתרגם.
************************
הסתכלות על דרך הלוחמים כפרדיגמה פילוסופית-פרקטית
.
בכל אחד מהגיליונות שלנו נדון בהנחת יסוד [premise] אחרת של דרך הלוחמים.
אנו ישויות תופסות [perceptors, צורה לשונית לא שגרתית. הצורה השגרתית: perceivers. יש כאן דקות לשונית שייתכן ויש לה משמעות] . זוהי הנחת היסוד הראשונה של דרך הלוחמים, על פי הצורה בה הורה [taught] אותה [את הדרך] דון חואן מטוס לתלמידיו. היא נראית כמו אמירה טאוטולוגית: אמירה חוזרת (על עצמה) של המובן (מאליו) [obvious]; משהו כמו לומר שאדם קירח הוא זה שאין לו שיער, אבל מה שיש לנו כאן איננו טאוטולוגיה. בעולם המכשפים היא [האמירה] מתייחסת לעובדה שאנחנו אורגניזמים שהאוריינטציה [מְכֻוָּנוּת, נטיה, התמצאות] הבסיסית שלהם היא תפיסה. אנחנו ישויות תופסות [perceptors], ולפי המכשפים, זה המקור היחיד שממנו ניתן לבסס את היציבות [stability] שלנו ולהשיג [obtain] את האוריינטציה שלנו בעולם.
דון חואן מאטוס אמר לתלמידיו כי בני האדם כאורגניזמים מבצעים תמרון כביר [stupendous maneuver] שלמרבה הצער מעניק לתפיסה חזית כוזבת [false front]; הם [בני האדם] לוקחים את השטף [influx] של אנרגיה צרופה [sheer] והופכים אותה לנתונים חושיים, אותם הם מפרשים על פי מערכת פרשנות נוקשה [strict] שהמכשפים מכנים אותה: הצורה האנושית [the human form].
מעשה קסם זה של פרשנות של אנרגיה טהורה [pure] מוביל ליצירת החזית הכוזבת: האמונה היחודית [peculiar, מוזרה] מצדנו שגזע הפרשנות שלנו הוא כל מה שקיים. דון חואן הסביר שעץ, כפי שאנו מכירים עצים, הוא יותר פרשנות [interpretation] מאשר תפיסה [perception]. הוא אמר שבשבילנו, על מנת להתייחס [to deal with] אל דבר כאל עץ, כל מה שאנחנו צריכים זה מבט חטוף [cursory glance] שבקושי אומר לנו משהו. כל השאר הוא תופעה שאותה הוא תיאר כקריאה לכוונה [calling of intent, זימון הכוונה] : כוונת העץ, כלומר פירוש הנתונים החושיים הנוגעים לתופעה ספציפית זו, לה אנו קוראים [call, מכנים] עץ.
ובדיוק כמו דוגמה זו, כל העולם מבחינתנו מורכב מאוסף אפשרויות [repertoire, רפרטואר] אינסופי של פרשנויות שבהן החושים שלנו משחקים תפקיד מינימלי. במילים אחרות, רק החוש הוויזואלי שלנו נוגע בשטף האנרגיה שהוא היקום, והוא עושה זאת רק באופן מינימלי.
המכשפים טוענים שרוב הפעילות התפיסתית שלנו היא פרשנות; הם טוענים שבני אדם הם סוג של אורגניזמים הזקוקים לקלט [input] מינימלי של תפיסה צרופה [sheer] על מנת ליצור את עולמם, או שהם תופסים רק מספיק כדי לשרת את מערכת הפרשנות שלהם.
לטעון שאנחנו ישויות תופסות [perceptors] זהו ניסיון מצד המכשפים לדחוף אותנו חזרה למקור [origin] שלנו; לדחוף אותנו חזרה למה שאמורה להיות העמדה המקורית שלנו: תפיסה [perceiving].
.
****************** סוף ****************************

בטרמינולוגיה של הקטע הנ"ל, הייתי אומר שהתימרון שאליו שואפים המכשפים הוא לעבור מהעולם כפרשנות לעולם כתפיסה.
ממסך התופעות (הפרשנויות) אל תפישת העולם כאנרגיה.

אחד המאפיינים של הפילוסופיה הוא חקירה וחשיפה של הנחות יסוד, וזה בדיוק מה שעושה הקטע הנ"ל.


מוסיקה


שבת שלום.
==============================

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה