יום שישי, 2 בדצמבר 2022

הנגואל הוא המופשט - תרתי משמע

כבר הכברתי מילים על טענתי שהמושג נגואל רומז לאיבר המין הגברי, אבל ככל הנראה יש להרחיב את הטענה גם לאיבר הנשי. ופוסט זה הוא תחילתו של שיפור התאוריה הזו. אם תרצו: סנונית ראשונה 🙂

בטקסט הקצר המיוחס לאישה-נגואל קרול טיגס, היא מספרת שהממרה את הממרה הציעה לה להיות superpussy, כלומר, כמבואר שם, היא תוכל להגיע לאורגזמה מכל דבר בקלות. אם תרצו, זוהי הגירסה הטולטקית ל"כולי אוזן" 🙂   . הפרשנות שלי, אודות הקשר שבין הנגואל ואיברי המין, מעניקה הכשר לטקסט ההוא, שבקריאה ראשונה מעורר דחייה וחוסר אמינות. הטקסט נמצא כמובן בקובץ הריאיונות.
אני רוצה להתמקד בפוסט זה על העובדה-לכאורה שכל החניכים נמצאים על ידי הנגואל כשהם ערומים, כלומר חשופי שת, גם הגברים וגם הנשים.
דוגמאות אחדות
הנגואל חוליאן התגלה על ידי הנגואל אליאס כשהוא מפתה אישה בשדה. בלשון עדינה: חוליאן לא הצניע את אברו. השניים עשו שם אהבה, ושניהם נעשו לחניכים של הנגואל. האישה הייתה טליה, אם אינני טועה, והיא הייתה לאישה-נגואל.
הנגואל ונלידה מצאו את טאישה כשהנגואל חיפש שירותים (אם אינני טועה). היא הייתה ערומה ועל ספו של אקט מיני.
פלורינדה המבוגרת מספרת על הפעם הראשונה שהרוח הצביעה לה על פלורינדה הצעירה במסיבה של טייקון נפט בטקסס:
"הייתי שם ליד הבריכה כאשר נכנסת עירומה," אמרה פלורינדה, ללא ספק שותפה לסוד השמור בזיכרוני. "התחככת בי עם ישבנך העירום. הממת את כולם, כולל אותי. אהבתי את התעוזה שלך. מעל הכל, אהבתי את זה שהלכת עירומה כל הדרך מן הצד השני של הבריכה, רק כדי להתחכך בי. לקחתי זאת כאינדיקציה לכך שהרוח מצביעה לי עלייך."
("להתעורר אל החלום" עמוד 129)
הרוח הצביע על נסטור כשברק רץ על הקרקע, חרך את פנים רגליו ופגע באשכיו.
הערת אגב, גם בניניו נפגע מברק ברוכבו על אופניו.
פבליטו התגלה כשהוא מקיים יחסי מין מתחת לדוכן בשוק.
.
מי שזוכר עוד מקרה של מציאת חניך או חניכה במערומיהם ויגלה את אוזננו, יבוא על הברכה (אני משער).
.
המופשט [אבסטרקט] הוא אחד הכינויים לנגואל, כמו גם הרוח, האינסוף, עוצמה ועוד.
הרעיון שבפוסט מוכיח שהעברית שוב (כלומר, לא בפעם הראשונה) מראה שהיא השפה המתאימה לתיאור כפלי המשמעות של האמיתות הטולטקיות.
*************** 
שבת שלום.
=====================
מוסיקה


ריקוד לצלילים המקוריים של השיר

================== 
3.12.22

להפשיט (את עצמך) פירושו להיות נגיש לרוח
=====================================
אני ממשיך את הרעיון מהפוסט הקודם, אשר קשר בין "המופשט" [abstract], שהוא כינוי של הרוח, והיות עירום, מופשט מבגדים.
אם תרצו: הפוסט הזה הוא סנונית שנייה 🙂
הערה לגבי אותו הפוסט: עשיתי סריקה די מקיפה, של הספרות, לא בהכרח סריקה ממצה, ולא מצאתי איזכורים נוספים למציאת חניכים וחניכות על ידי הנגואל כשהם עירומים. סיפור מציאת (הופעת) החניכים הוא ללא ספק מאד חשוב: לחניך/ה עצמו זהו אירוע השייך לאלבום הלוחם שלו, ומספיק חשוב לנו הקוראים כדי שב"הטבעת השנייה של העוצמה" יובאו סיפוריהם של כל החניכים והחניכות: החנארוס, האחיות הקטנות, לה גורדה ודונה סולדד. באף אחד מסיפורי החניכות (הנשים) אין איזכור של עירום, אם כי זה לא בהכרח אומר שלא היה. גם אין איזכור לעירום במקרה של דון חואן שנמצא ירוי על ידי הנגואל חוליאן.
ייתכן, וזו השערה שאני מעלה, שההופעה הערומה של חניכים וחניכות לעתיד היא חלק מחוק הנגואל לגבי חבורות השייכות לבית "גראו", ולא לחבורות השייכות לבית "אבלאר". כזכור, שושלת בנויה מחבורות, כשכל אחת שייכת לאחד משני הסוגים הנ"ל, וכל חבורה עוקבת חבורה מהסוג האחר.
סוף הערת האגב.
.
ב"כח השקט" אומר דון חואן לקסטנדה: "בכל פעם שהיתה לי ההזדמנות, הבאתי אותך להיות מודע לצורך להפשיט [to abstract]. תמיד האמנת שהתכוונתי לחשיבה מופשטת. לא. להפשיט פירושו להפוך את עצמך לזמין [available, שמיש, ניתן להשגה, נגיש] לרוח [the spirit] על ידי היות מודע לה."
(בפרק "הטיפול [הידני] בכוונה - הנקודה השלישית")
אני רוצה להביא מקרה של חשיפה לרוח בעירום כדרך להשגת עוצמה. הדוגמה היא מ"יקוש עם הכפיל". הערה: הרוח במובן של wind היא ביטוי של הרוח במובן של the spirit, בשעות מסויימות של היום (זריחה ושקיעה של השמש, שהם זמני עוצמה) ובמקומות מסויימים (מקומות עוצמה, כנראה).
.
"[טאישה:] איך נעשתה לה קטלינה כה עוצמתית?" שאלתי.
"בכל בוקר, לפני עלות השחר, היא הולכת חמישה מייל לראש גבעה ועומדת שם עירומה כדי לספוג את האנרגיה של הארץ [‫‪earth‬‬] והרוח [wind]" הוא [קסטנדה] השיב.
(עמוד 353)
חשיפה לרוח בעירום מופיעה בסיפורי החניכה של החניכות. זו הדרך שלהן לאפשר לרוח להיכנס לתוכן למצוא משכן (?) ברחמן. כל אישה והרוח המתאימה לה מארבעת רוחות השמים.
"להיות לא נגיש" [לשני סוגי העוצמה: הרוח והחברה האנושית] הוא שמו של פרק ב"מסע לאיכטלאן". שם מדובר על חשיפת עצמך לרוח [wind], אם כי לא מוזכר עירום. הלוחם בוחר מתי להיות נגיש לרוח ומתי לא, ועליו להיות בלתי נגיש לחברה האנושית על ידי שיהיה בלתי צפוי, ללא שיגרה, לא מונע על ידי דאגות שהופכות אותו לנואש ולנאחז...
מה משמעות הנגישות [זמינות, שְׁמִישׁוּת] הזו לרוח?
לדעתי, היות מנוהל על ידה ולא על ידי המיינד הזר. כלומר, היות מנוהל על ידי המופשט, שהוא גוף האנרגיה שלנו, ולא על ידי הקונקרטי, שהוא הפרסונה שלנו.
************* 
מוסיקה
sie hören schon


מוסיקה של טונל אחר לגמרי, שנת 1931 
קצת אנגלית והרבה גרמנית
================== 
4.12.22

ניסיון הנפל של החניכה של ביל האנתרופולוג - הצעת הסבר
=============================================
ב"צדו הפעיל של האינסוף" מתוארת בהרחבה האינטראקציה של קסטנדה עם ביל האנתרופולוג שלקח את קסטנדה אותו לביקור בהתיישבויות אינדיאניות, ולבסוף הביא לפגישתו של קסטנדה עם דון חואן בתחנת האוטובוס בנוגאלס אריזונה.
.
פרשנות אגב, בונוס 🙂   : ייתכן שחוב התודה שהיה לקסטנדה כלפי ביל לא שולם ביוזמת הרוח, כדי שקסטנדה ישא עמו את זכרו של ביל. סיפור פגישת החניך עם הנגואל הוא אירוע מהחשובים באלבום אירועי חייו של הלוחם, ואירועים אלה נשארים בזכרונו של הלוחם גם מעבר לקיומו הקונקרטי.
.
ביל מספר, בין היתר, על טקס חניכה שהוא עמד לעבור אצל אינדיאנים, טקס שאמור היה להיות מכאיב ולכלול ניקוב של חזהו, אבל הטקס הופרע על ידי הופעת דמות צלליתית [shadowy figure], שנראתה "עור ועצמות" ודיברה באופן מוזר, של שאמאן קדום שפיזר את כולם מהמקום באימה גדולה.
מה תפקיד הסיפור הזה? האם יש לו חשיבות מעבר להיותו סיפור על אירוע מאגי בחייו של ביל האנתרופולוג?
לדעתי כן.
לאחרונה כתבתי פוסט בשם "האות המבשר את סיום השושלת של דון חואן" בו טענתי שמותו הממשמש ובא של ביל, ששימש שליח של הרוח בהבאת קסטנדה אל דון חואן, היה אות שמשמעותו הייתה סוף השושלת, כלומר הכוח המביא חניכים לא ימשיך להתקיים ולבצע את פעולתו, ולכן קסטנדה הוא האחרון בשושלת של דון חואן. סוף עידן השושלת.
דון חואן מדבר על הכוח(ות) שהביא(ו) את קסטנדה אליו:
"אלמנטים שבריריים מאוד הביאו אותך אליי. אף אחד מהם לא יכול היה לעמוד בכוחות עצמו. זה מה שהסקתי מהסיפור שלך".
(בסוף הפרק "הכוונה של האינסוף")
.
אני מציע את הפרשנות שההתערבות ומניעת הטקס נעשתה על ידי שאמאן קדום מהשושלת של דון חואן במטרה לשמור על ביל כדי שיוכל לשרוד ולבצע את המשימה שייחדה לו הרוח: להביא את חניך-הנגואל האחרון אל הנגואל.
דון חואן סיפר שהוא פגש בעבר את ביל, אבל הוא לא היה האיש שהוא חיפש כממשיכו. לדעתי, הוא ראה אז שביל יהיה זה שיביא אליו את החניך, אותו הוא מחפש מזה שנים רבות, ולכן הוא בעצם עקב אחריו ושמר עליו, וכנראה התערב מדי פעם כדי שביל יצליח לבצע את המשימה החשובה הזו.
זה מזכיר לי את דונה מרסדס ב"חלום המכשפה", שסיפרה שכשהיא ראתה את פלורינדה לראשונה בעיירה שלה, היא ידעה שפלורינדה מחפשת אותה, והיא, דונה מרסדס, איפשרה את פגישתן (או בניסוחה: את מציאתה על ידי פלורינדה). היא ידעה מיד שפלורינדה תביא אליה משהו. הזמן הוכיח שהיא צדקה. פלורינדה [לדעתי, כאובייקט מאגי] הביאה אליה אדם, את אותו זר [מוסיו] בעל רקע גרמני, כמו של פלורינדה, שהיה חלק משמעותי בעברה של דונה מרסדס, ככל הנראה כדי לסגור פרשה פתוחה.
******************
מוסיקה


===================

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה