יום רביעי, 3 במאי 2017

בבל - כי שם בנו מגדל ואחר כך עשו מכל הסיפור בָּבְּלָ"ט

Paul Brown - Cassablanca

********

העליתי לאחרונה שאלות לגבי התחבולה המסתתרת מאחורי "הסבר המכשפים" (המוכר לקורא העברי כ"תשובת הקוסמים"). יש לי כמה כיווני תשובה לכך, וכרגע נראה לי שכולם עשויים להיות חלק מההסבר לתחבולה. אני מעדיף לישון על כך עוד קצת ולנסות להגיע למשהו שזועק את אמיתותו :)

בינתיים אני רוצה להפעיל את שרירי ההקלדה בשילוב עם חדוות הספקולציה.
אז אם אין לכם משהו טוב יותר לעשות, הא לכם פוסט זה.

הסיפור על מגדל בבל במקרא מתפרש על פני שורות אחדות בלבד. (תחילת בראשית י"א)
קיצורו של הסיפור: 
באו האנשים והחליטו לבנות מגדל שראשו בשמים. בא יהוה, שלא אהב את הרעיון, מסיבות השמורות עמו, ועשה סוף להתחכמות הזאת; פיזר את ההתקהלות והפיץ אותם לכל הרוחות. 
(מורה לתנ"ך כבר לא יתנו לי להיות)

 הספקולציה שלי מציעה לראות בסיפור אלגוריה לניסיונם של המכשפים הקדומים לסגור את המרווח, הפירצה שישנה בפקעת הסיבים המאירה העוטפת את האדם, וזאת במסגרת מהלך רב משתתפים. 
כזכור, דרך מרווח זה, המוות, המכה בנו במיקום זה לאורך כל חיינו, פורץ לבסוף לתוך הפקעת ומביא למותנו. סגירת הרווח אמורה, אם כן, להביא לחיי נצח. מכשף קדום שהצליח בכך, המכונה: הממרה-את-המוות, וגם הדייר, מלווה את שושלת המכשפים של דון חואן.

למי שלא שבע עדיין מספקולציות, הנה עוד אחת, שהיא התפצלות רעיונית מרעיון זה: 
בני האדם המשתתפים במבצע לא נטלו בזה חלק, אלא מתוך כפייה או הולכת שולל. 
בתסריט זה, יהוה, שמביא לחיסול הפרויקט, הוא ממכשפי הקשב השלישי שהרסו את הפירמידות שבנו המכשפים הקדומים, בהן הם הטמינו מלכודות לקשב השני של בני האדם.

הקורא בבלוג זה עוד עלול להגיע למחשבה שהתנ"ך מספר מעשיות טולטקיות  :)

******

האם הרווח שבין השמים והארץ מגלם את הרווח (הפירצה) שבפקעת המאירה של כל הישויות בעלות החיים?
עכשיו, בעצם השאלה הזו, איבדתי גם את הסיכוי להיות מורה למדעים, כי הרי השמים אינם מעין תקרה שניתן לדבר על הרווח בינה לבין האדמה. (למרות שכתוב "בורא שמים" :)

אני נוטה לחשוב שבזמנים מסויימים, כן. 
בזמנים מסוימים: בשקיעה ובזריחה, הסדק שבין העולמות מופיע באופק, וגם באדם, אבל זה מניח שיש קשר הדוק בין הסדק שבין העולמות (the Crack Between the Worlds) לבין הרווח (הפירצה) - the Gap.
הקשר בין שני מושגים אלה הוא בִּצה מחשבתית שאינני רוצה להיכנס אליה כרגע.


**************
www.toltec.co.il
*

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה