יום שישי, 1 ביולי 2022

סודו של הנחש עטור הנוצות - גלגל הזמן [טיוטה]

 

בפרק זה יש כמה פנינים שלא יסולאו, לא בפז ולא בשום נזיד 
🙂
הסוגריים המרובעים הם תוספות שלי לצורך הבהרה, בד"כ לציון הנוסח המקורי. בעתיד (למרות שאין עתיד 🙂  ) הם יהיו להערות שוליים.
קריאה נעימה ומחכימה.
=============

גלגל הזמן
באחת ההזדמנויות ציינתי בפני קרלוס שהייתי בטיול באזור בולסון דה מאפימי [Bolsón de Mapimi] בצפון מקסיקו, המקום המכונה "אזור השקט" [The Silence Zone]. הוא אמר לי שהוא כבר היה שם והוסיף שהסיבה לכך שתופעות בלתי מוסברות התרחשו במקום ההוא היא מפגשים [confluences, כמו מפגשי נהרות] עוצמתיים של האצלות [emanations] הנשר [כנראה איזור של חפיפה של רצועות/אגדים של האצלות].
הוא אמר: "המפגש [confluence] של האצלות הוא זה שאחראי לתופעות המוכרות של עיוות במצפנים ובמכשירים אלקטרוניים אחרים. הוא גם אחראי להזיות החזותיות והשמיעתיות אצל מי שמבקר באזור הזה".
שיחתנו עברה לנושא שעניין אותי מאוד; קרלוס קרא לו גלגל הזמן.
"הזמן הוא המהות [essence] של האצלות הנשר," הוא אמר לי. "ההאצלות נתפסות על ידי יצורים חיים כזמן. זמן הוא התחושה הסובייקטיבית שלנו את ההאצלות. מכשפים רואים את הזמן כזרימה מתמדת, כאילו היה גל ענק שהכל נתפס בפסגתו [crest], מה שגורם לכל לנוע בתאום מלא [unison]. האפקט הזה גורם לחלוף הזמן [passage of time] להיראות ממשי ובלתי ניתן לשינוי עבורנו.
"אם היינו יכולים לתפוס הכל בו-זמנית, לא היינו רואים את הזמן כמשהו שחולף, אלא כמוחלט [the absolute], כחוויה את הנצח [experience of eternity]. טבעם של איברי התפיסה שלנו הוא כזה שאנו בוחרים צרורות [bundles] של האצלות ברצף [in sequence, העוקבות זו את זו], וזה נותן לנו את הרושם שהזמן חולף.
"מכשפים גילו שהזמן הוא לא משהו נוקשה [rigid]. האופן שבו אנו תופסים אותו תלוי באופן שבו אנו מקבעים את מיקומה של נקודת המאסף. בני האדם של זמננו כלואים בעמדה [מיקום] קולקטיבית שגורמת לנו להתנודד [oscillate] סביב [around, או בסביבת, בקרבת] מיקום השכל [זהו שמו של מיקום נקודת המאסף] שבו הזמן הוא ליניארי, הישנות [recurrence, התרחשות חוזרת ונשנית] אחת נעה תמיד קדימה בכיוון בלתי משתנה.
"עם זאת, כולנו כמהים לפרוץ את הליניאריות הזו. לכן נכתבים סיפורים בדיוניים על דמויות המטיילות בזמן. עמוק בפנים, כולנו יודעים שחווית הזמן שבו אנו שקועים היא רק תעתוע משותף לכולנו, [כי אנו] שייכים לצביר [cluster] המסוים הזה של האצלות הנשר.
לאחר שהמכשפים למדו לקבע את נקודת המאסף שלהם במיקומים מגוונים, הם חווים סוגים שונים של זמן: רציפויות [continuities] שיכולות לזרום לאט יותר או מהר יותר, או בכמה כיוונים בו זמנית. המכשפים מכנים את הזרימה הכל-כיוונית[,omnidirectional flow, בכל הכיוונים] הזו: עליונות [supremacy, או השליטה של] גלגל הזמן.
בגלל ניסיונם במבוך [labyrinth] הזמן, הגיעו השמאנים של העת העתיקה למסקנה שטבעו האמיתי של הזמן הוא מחזורי [cyclical], ללא קווים ישרים ברצף [in succession, בעקיבה, בהמשכיות] האירועים. לכן, בעצם, כל הישויות והאירועים הם מחזוריים, כי הכל חוזר שוב ושוב.
הם ראו שיש תבניות [patterns] מסוימות או דפוסים [moulds] [מסוימים] באנרגיה. הם גם ראו שמחזורים מונחים זה על זה [superimposed] [ו]מקיימים אינטראקציה ביניהם בדרכים בלתי ניתנות לתיאור, ומתערבבים [mingling] ליצירת מחזורים חדשים. זו הסיבה שכל הישויות מחוברות כמו החרוזים שבמחרוזת תפילה [rosary], וכל מה שקיים מהווה חלק מאותו מארג [weave] של האצלות הנשר. עבור מכשפים זהו הטבע המהותי של היקום."
למרות שלא הבנתי לגמרי את מה שהוא אמר, התפעלתי מההסבר שלו, והיקף רמת המודעות שלו הדהים אותי. רק על מנת לומר משהו, הערתי שמדענים גילו תגליות משמעותיות לגבי מרקם הזמן והמרחב.
הוא ענה: "פיזיקאים תיאורטיים הם חוקרים מתקדמים שמשתמשים בלוגיקה מתמטית כדי לחקור את היקום, אבל אפילו הם מרגישים שזה כלי לא יעיל ולא הולם. ההוכחה היא שהם לא יכולים להסכים אפילו בינם לבין עצמם, והתיאוריה המאוחדת [כנראה תורת השדה המאוחד] היא כשל [fallacy] שלא מסביר כלום.
קיימים עולמות ממשיים ומוחשיים שבהם הזמן עובר בצורה שונה ממה שעבורנו הוא נורמלי. אני יודע; כבר הייתי שם.
כאן על פני האדמה [on Earth], מכשפים מזהים נקודות חריגות [anomalous], שבהן האצלות משנות את המרקם [texture] שלהן, כמקומות של עוצמה. באותם מקומות, האנרגיה מתנהגת בדרכים שונות מהרגיל. אדם רגיש במצב של שקט פנימי יכול להפיק [extract] הרבה מאוד מידע על מסתרי היקום מאותם אתרים."
שאלתי אותו אם הוא מכיר מקום עוצמה שהוא יכול להמליץ עליו.
הוא ענה בהתחמקות: “העולם מלא במקומות כאלה; במיוחד כאן, מכיוון שבאזור הזה מתערבלות [swirl] האצלות הנשר שלא כמו בשום מקום אחר שראיתי.
"הקושי טמון לא במציאת מקום כזה, אלא ביכולת לזהות אותו ולהשתמש בו כראוי [appropriately]. "למעשה, כל מקום יכול להיות מקום של עוצמה למי שמצליח להגיע לשקט. בדרך כלל אנחנו כל כך מבולבלים מהמהומה [hurly-burly] של העולם הסובב אותנו, עד שקשה מאוד ללכוד [apprehend, לתפוס] את התנודה [oscillation] הקלושה [tenuous] שאפשר להרגיש כשאנחנו בשקט.
הרטט [vibration] שאנו קולטים הוא האצלות הנשר; זהו הזמן שחולף [תנועת הזמן].
"הקדמונים ידעו שניתן להסביר את היקום באופן חלקי, אך לעולם לא בשלמותו, כי היקום אינו קיים כדי להסבירו. הדבר ההגיוני [sensible] היחיד לעשות עם האצלות הנשר הוא להשתמש בהן.
השאמאנים הם אנשים מאוד מעשיים. הם אינם רואים בסודות גלגל הזמן ידע תיאורטי, אלא אפשרות לפעולה. הם עיצבו שיטות מעשיות שבעצם מאפשרות להם לנסוע בזמן, אם כי לא בזמן הליניארי של החוויה היומיומית שלנו, אלא בזמן הממשי של ההאצלות."
"מה יכול להיות השימוש המעשי של הידע הזה?" שאלתי.
"המכשף שלמד להשתמש בהאצלות יודע שאפשר להיטמע [assimilate] ברגע, להפוך את עצמו לאחד איתו, ולהתפרש [extend, להימתח, להתארך] לנצח [eternally] לכל כיוון שיבחר. כזה הוא חופש התפיסה, היעד האמיתי שלנו כישויות זוהרות.
המכשפים נאבקים להתנתק מהצורה האנושית ולהתנער [divest] מאישיותם [personality]; בסופו של דבר, הם עושים זאת כדי להפוך את עצמם לאחד עם האצלות הזמן ולזרום איתן. המטרה היא ליצור קשר אישי עם הזמן, מערכת יחסים הרמונית שתאפשר להם לזרום עם ההאצלות בשיווי משקל מושלם [perfect equilibrium], כך שהרצון האנושי ורצון הנשר זהים".
בפרפרזה על משהו שהוא עצמו כתב, הוא אמר: "הידע על הזמן זמין רק למי שחוקר אותו בכוונת תחילה [deliberately]."
רציתי לדעת ממה מורכב סוג החקירה הזה.
הוא ענה: "כדי לזרום עם הזמן, אתה צריך ללמוד להתייצב מולו כשהוא מתקדם כלפיך, בדיוק כמו ציפור המתייצבת מול הרוח [wind] המתקרבת כדי להתרומם באוויר, לעולם לא מול [הרוח] הנסוגה [receding].
"באותו האופן, כדי להתייצב מול הזמן, עליך לנטוש את הנטייה לראות את עצמך בסוף שורת אירועים, כמשתתף בשרשרת ההיסטוריה האישית והקולקטיבית שלך. זו אשליה; העבר והעתיד אינם קיימים. הדבר היחיד שבאמת יש לך זה הרגע הזה.
"אם אתה רוצה להתעסק [deal with] עם הזמן המתקרב, אתה צריך להעז [dare] לחיות את ההווה. לזרום עם הזמן פירושו לחיות את הרגע הזה באינטנסיביות, תוך קבלת [accepting] או דחיית [rejecting] האתגרים המופיעים בדרכנו, למידה והתנסות של כל יום חדש בחיינו.
לחיות בהווה אין פירושו להפקיר את עצמך לאקראיות [randomness] של הרגע; להיפך, זה אומר שיש לך את המהירות לתפוס כל דבר בשנייה שהוא קורה, בלי להעביר את זה דרך מסנן ההיגיון. כך העולם מחדש את עצמו כל הזמן, והאפשרויות המרגשות ביותר נפתחות בפנינו. כך הופכים להיות מודעים לכל מה שקורה סביבנו.
"לחיות בהווה אין פירושו להתעלם מחוויות העבר; [אלא] זה אומר ללמוד לראות אותן כפי שהן באמת: אירועים מחוץ לזמן [המצויים] בזרימת הכוונה הקוסמית [in the flow of the cosmic intent]. זה מאפשר להפיק מהם שיעורים [lessons] מדויקים, ואפילו נותן את היכולת לשנות אותם [את האירועים] לפי הנדרש. לשם כך יש את עבודת הסיכום [recapitulation]; באמצעות עבודת הסיכום אתה יכול פשוטו כמשמעו [literally] להתערב [ליצור שינוי] בזרימת האנרגיה של העבר.
"מכשף שלמד לתמרן [manipulate] את גלגל הזמן יכול להתערב [interfere, ליצור שינוי] באופן יזום [deliberately] באירועים ככל שהעוצמה תאפשר [allows, תרשה], ולשנות את העתיד לטובתו. בעשותו כך הוא מציב את עצמו בעמדה הטובה ביותר האפשרית להשלמת משימתו.
"ההשפעה הדרמטית ביותר שיש לגלגל הזמן על החוויה של מכשף היא הבאתו להבנה שהוא [המכשף] אינו קיים בפועל [actually] כאן או שם, כי הזמן והמרחב אינם מוחלטים [absolute] כפי שאנו מאמינים שהם.
*************************** 
מוסיקה
שיר של ג'ובים, פחות מוכר.


שבת שלום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה