יום שלישי, 19 ביולי 2022

סודו של הנחש עטור הנוצות - סיפורי מטופלים, וגם....... "פרקים עד כה"

 

סיפורי מטופלים
מטופלים של העבר ושל ההווה היו הנושא החוזר בשיחות הלילה שלנו. המרפאים היו דנים כבדרך אגב [casually] במחלותיהם של המטופלים, כיצד הוקלו מצוקותיהם, ובאילו שיטות ריפוי השתמשו בכל מקרה, כך שקהל המאזינים לא רק הקשיב לסיפור, אלא תמיד למד משהו על פרקטיקת הריפוי. כל סיפור היה אכן שיעור, ולא רק על ריפוי.
זה היה המקרה של גברת בשם דונה מריאנה [Mariana], שבאה לחפש עזרה לאי פוריות [infertility]. היא הייתה נשואה חמש שנים, אך טרם הצליחה להביא ילדים לעולם. לאחר בדיקה מדוקדקת, התברר כי צינורות השחלה [ovarian ducts] של האישה היו סגורים כמעט לחלוטין בגלל טראומה פסיכולוגית שממנה היא סבלה, כאשר כנערה בקושי בת עשר שנים היא נאנסה על ידי אביה.
המרפאים הכניסו אותה לטיפול רגרסיה [חזרה לאחור] עמוק של האירוע, וגם אז נדרשו לה פגישות רבות כדי להיזכר באופן מלא במה שהתרחש. דונה מריאנה שחררה לבסוף את רגשותיה ונזכרה באופן מפורט במעשה הרשע [misdeed], לו היא הייתה קורבן.
לדבריה, אביה היה שיכור באותה עת. במקרים כאלה היו להם מריבות איומות בבית, שהסתיימו בדרך כלל בתוקפנות פיזית נגד אמם או נגד בן משפחה אחר.
היא סיפרה כיצד באותו לילה אומלל, כשהיא ראתה שאביה היה שיכור, היא לקחה אותו למחסן [shed] שבחלק האחורי של הבית שבו הם גרו, בתקווה להימנע מהעימותים הרגילים. היא רצתה לתת לו להירדם שם ואחר כך לחזור למטלותיה במטבח, אבל אביה הכריח אותה להישאר ולשכב איתו. בהתחלה היא לא הבינה מה הוא עושה וחשבה שהוא משחק איתה. אולם, כשהיא הרגישה את הכאב, היא נכנסה למצב אימה עמוק וסגרה את כל ישותה [closed her entire being up]. ההכחשה גרמה לאמנזיה [אבדן זיכרון] מתקדמת וגרמה לחסימה אנרגטית במערכת הרבייה שלה, שבסופו של דבר הובילה לכמעט סגירה של החצוצרות [fallopian tubes] ולעקרותה [sterility].
רק באמצעות עבודת סיכום [recapitulation] נרחבת, יחד עם תמרון [manipulation] של גופה הפיזי על ידי עיסוי וחליטות רפואיות [medicinal teas], השחלות שלה הבריאו. עכשיו יש לה שני ילדים בריאים והיא מאוד מאושרת.
מקרה זה מוכיח באופן ברור שטכניקת עבודת הסיכום היא לא רק עבודת לוחמים. היא שימושית גם לאנשים רגילים לצורך סיכום [recapitulate, שחזור] אירועי חייהם.
עבודת הסיכום מביאה יתרונות רבים, משיפור הזיכרון ועד להגברת המודעות העצמית והמודעות לסביבה. היא יכולה להגיע לשורשן [to the bottom] של התקפות האנרגיה שאדם עלול להיות קרבן להן, ולהחזיר לעצמו [recover] את כל האנרגיה שנחטפה [snatched away] [ממנו].
התעללות מינית בילדים אחראית למעשה להרבה מאוד מחלות וסטיות פסיכולוגיות אצל מבוגרים. הדבר היחיד שאפשר לעשות בנוגע לבעיה זו הוא להיאבק להעלות את רמת ההשכלה של האוכלוסייה, כך שהאנשים יוכלו לקחת אחריות על מעשיהם, ובכך לשבור את השרשרת הקיימת מזה אלפי שנים: ילד שעבר התעללות גדל באופן בלתי נמנע להיות למבוגר מתעלל.
********** סוף ************
"פרקים עד כה" (בהשראת "כל השירים עד כה" של דליה רביקוביץ)
הקובץ הבא מכיל את כל הפרקים שתורגמו עד כה בתרגום טיוטה, קצת מעל חצי ספר.
לינק חדש

2 תגובות:

  1. כאשר לוחצים על הקישור של הקובץ המכיל את כל הפרקים הוא כותב:
    הרשאה לא מספקת
    אין לך את ההרשאות הדרושות לדף שצוין כדי לבצע את הפעולה המבוקשת.

    השבמחק