יום שבת, 9 ביולי 2022

סודו של הנחש עטור הנוצות - אתה מה שאתה אוכל [טיוטה]

 

אתה מה שאתה אוכל
יום אחד ליוויתי את דונה סילביה לעיר, לשוק שבו לכמה חברים היה דוכן עם עשבי מרפא. בזמן שהיא פיטפטה שם עם אנשים, ניצלתי את ההזדמנות וקניתי משקה קל ועוגיות. עמדתי להתחיל לאכול אותם, כשדוניה סילביה הבחינה בכך ומיד ניגשה אליי, גוערת בטון כועס:
"חתיכת זונה בן זונה!" [You motherfucking bastard!]
הבטתי בה בתדהמה, לא הבנתי את הסיבה לכעס שלה. שמתי לב שהאנשים סביבי צוחקים.
היא הצביעה על האוכל שלי ואמרה: "אתה מרעיל את עצמך! אתה עדיין בשלב ההחלמה, ואסור לך לאכול את החרא הזה."
היא דחקה בי לזרוק את הכל לפח האשפה. דקה לאחר מכן, היינו בעיצומה של הליכה מהשוק לכיכר שמול הכנסייה. עדיין הייתי המום מהנזיפה שלה, אבל היא דיברה אליי בחביבות, והציגה בפניי את מה שהיא כינתה "דרך אכילה בריאה".
"מרפאים יכולים לאכול כל דבר", אמרה דונה סילביה, בתשובה לאחת השאלות שלי, "אבל הם נמנעים ככל שהם יכולים ממזונות מעובדים. כמה אנרגיה יכולה להיות במזון שעובד על ידי מכונות ומעולם לא נגעו בו ידיים אנושיות? כיום, אנשים מודרכים על ידי מה שהם רואים בטלוויזיה. הם ניזונים מחרא [crap, גם שטויות], וזו הסיבה שהם תמיד חולים [unwell].
"אם, לאחר פרסומת מזון הם צריכים לייעץ לך לאכול פירות וירקות, זה אומר שהמזון המפורסם מזיק. זה אותו סוג של פרסומת כמו אלה שבהן הם מחויבים על פי חוק לציין שהמוצר שלהם עלול לגרום לסרטן, או מכיל איזשהו חומר כימי.
"מבחינתנו, האוכל צריך להיות טרי ולהיחתך ממש לפני האכילה [freshly cut]; או בשר בקר או עוף שנשחטו באותו היום, או פירות טריים שאך נקטפו. לא זבל [junk] קפוא או פגרי בעלי חיים שהם כבר מתים במשך מי יודע כמה זמן".
על פניה הופיע חיוך מוזר שעורר בי צמרמורת. בעיניים בורקות ובהנמיכה את קולה הוסיפה:
"אם המכשפות יכולות, הן שותות דם של חיות שהוקרבו [sacrificed]. הן מנסות לנצל את היתרונות הטובים ביותר של מתנת החיים שנכחדה".
הרגשתי עווית קלה בתחתית בטני כשדמיינתי את עצמי צריך לשתות דם של בעלי חיים. אבל קולה החמור של דונה סילביה החזיר אותי: "ואתה לא צריך לפטם את הבטן שלך כמו בן זונה נואש שחי רק בשביל לאכול. יש מטומטמים [assholes] שמעבירים את כל התסכולים, הפחדים ושאר המצבים הרגשיים שלהם לאוכל, ואז נשארים מקובעים על אוכל, וגם כשהם לא רעבים, הם ממשיכים לזלול [gobbling, לבלוע] ולזלול אותו, כמו חזירים שאין להם משהו אחר לעשות.
"אתה צריך לתת לקרביים שלך הפסקה מדי פעם. מדי פעם אתה צריך לחיות כמה ימים רק על מים, ללא כל מזון. עכשיו, לניקוי יסודי יותר של הקיבה [stomach, בטן], צריך מדי פעם סמי הקאה [emetics] וחוקנים [enemas].
"אחרי ניקוי כזה צריך להיות זהיר ולהתחיל לאכול, לא בשביל הטעם, לא בגלל רעב, אלא כדי להיות ניזון מהאנרגיה של הדברים שאתה אוכל".
היא הצביעה בחשאיות על קבוצה של אנשים המסתובבים לפני דוכן עם בשר חזיר על האש [barbecued pork]. "האם ראית את כמות השומן [fat] שאנשים בולעים [ingest] עם האוכל שלהם?"
נאלצתי להסכים, עם מעט רגשות אשמה, שלמעשה, האנשים רגילים לאכול כל מה שנמצא לפניהם. היא הצביעה באופן בלתי מורגש על גבר ואמרה: "תראה! הוא נראה כמו חזיר שזולל כל מה שזורקים לו". היא התכוונה לג'נטלמן שמן שהלך בצד השני של הפארק, ממש לפנינו. גברת שמנה הגיעה מהכיוון הנגדי, נושאת שקית נייר מלאה בכיכרות לחם תחת זרועה. הגבר בירך אותה כשהיא עברה בהליכה מאומצת, כשישבנה העצום מתנדנד.
דונה סילביה מלמלה כשהיא מטלטלת את ראשה ומצקצקת בלשונה במורת רוח [disapproval]:
"אני לא יכולה להסתכל עליה יותר! ואחר כך היא לא מבינה מדוע היא כל כך שמנה ו[מדוע]יש לה לחץ דם גבוה כל כך. אנשים משתמשים לרעה [abuse] בלחם ובמאפה עד כדי כך שהם נעשים חולים, ואז הם באים אלינו בוכים שנרפא אותם."
שאלתי: "אבל אנחנו אוכלים טורטיות, האם זה לא אותו דבר?"
"לא!" היא ענתה בצורה נחרצת. "הטורטיות שלנו עשויות מתירס הנטחן בו במקום, על ידי הידיים שמכינות אותן, כך שהן שומרות היטב על רמת האנרגיה שלהן. כך גם לגבי כל שאר המזונות שאנו אוכלים. כולם נבחרים ונבררים [chosen and selected] כדי לייצר תפוקה וְחַיּוּת [vigour, עוצמה, מרץ] מרביים".
היא הסבירה שהמזון נכלל בקטגוריות של קר, חם או ניטרלי, ואלה מסווגים בהמשך לפי רמות האנרגיה שלהם. לאחר שהיא הסבירה את ההבדל בין אוכל אחד למשנהו, היא לקחה אותי לדוכני אוכל שונים באזור, וכדי לבחון את הבנתי, הורתה לי לסווג את האוכל שהם הגישו על פי תרשים [סכמת] האנרגיה שהיא הסבירה. יכולתי לראות שלמעט חריגים נדירים, הייתה מעט איכות לאוכל שהאנשים אכלו שם.
מאז ואילך התחלתי לשים לב יותר למה שאכלתי, עד כדי כך שהגוף שלי למד לדרוש בדיוק את מה שהוא צריך, כאשר הוא היה צריך זאת, ובכמות ההכרחית.
**********
למדתי מהמרפאים גם כיצד לשמור על משטר אימונים [exercise regime] יומי. ברגע שהרגשתי טוב יותר, התחלתי להצטרף לתרגילי הבוקר שלהם. סוג כזה של פעילות גרם לי להרגיש טוב בשאר היום.
פעילות גופנית שומרת על ערנות [alert] ובריאות; היא גורמת לאדם להיות מסוגל לקבל החלטות קשות. חשוב במיוחד שאנשים אינטלקטואלים, המבלים את כל היום בישיבה, יישמו תרגול יומי של שמירה על כושר, כי, אחרת, אנשים כאלה נידונים למחלות ולכאבים ראומטיים [rheumatic, מחלות דלקתיות שבהן הנפגעים הם מפרקים, עצמות, שרירים ואיברים פנימיים].

***************  סוף  ********************* 
****************************************** 
פרק שלישי של "להתעורר אל החלום"



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה