יום שני, 4 ביולי 2022

סודו של הנחש עטור הנוצות - אופציית המכשפים [טיוטה]

    הפרק היום הוא קצר.

כרגיל, ההערות בסוגריים המרובעים הן הערות שוליים של המתרגם שלא מצאו שוליים 🙂
===================================
ברירת [אופציית] המכשפים
קרלוס טען שמלחמה אכזרית [ferocious] על המודעות מתנהלת ברחבי הקוסמוס. במובנים מסוימים היא דומה למלחמות הקטנות שאנו נלחמים בעולמנו על מזון וטובין [goods, סחורות] חומריים. הוא אמר שהקרב האדיר הזה להתפתחות [to evolve] ולשליטה [to prevail] משתולל בכל רמות הקיום בעצימות [intensity] פראית שווה. אנחנו עצמנו נלחמנו אחד בשני ב[מסגרת]אותו קרב ממש באותו רגע.
"הלוחם , בהיותו מודע למצב, מתכנן את אסטרטגיית חייו בצורה הטובה ביותר, כדי למנוע הישחקות [wear and tear]. על ידי שמירה על ערנות [alert, דריכות], הלוחם נמנע מליפול קורבן להתקפות, ובו זמנית מגדיל במידה ניכרת את האנרגיה שלו".
באותה הזדמנות ביקשתי מקרלוס להסביר לי ביתר פירוט את הרעיון שהוא כינה 'אופציית המכשפים'. מהספרים שלו הבנתי שאותם שלא הגיעו לחירות שלמה [טוטלית, מוחלטת], נאכלים [consumed] במותם על ידי הנשר, וזהו סוף הסיפור שלהם.
הוא השיב: "למעשה, קיים טווח גדול של אפשרויות למי שמת, החל מאובדן מודעות מיידי ברגע המעבר [at the moment of transition], ועד לשמירה על זיכרון העצמי לפרק זמן מסוים.
"כמו החיים [life], המוות נוגע בכולנו אבל הוא לא אותו הדבר עבור כולם. באמצעות חקירותיהם, המכשפים גילו דרכים להאריך למקסימום את משך המודעות האינדיבידואלית [כנראה שיש להבחין בין זו לבין המודעות הפרסונלית, האישית]."
"האם זה אומר שהם הפכו להיות בני אלמוות [immortal]?"
"בכלל לא. מה שאני אומר זה שהמכשפים הצליחו למצוא דרך להשעות [suspending] את המוות, לא לבטל [cancelling] אותו. עבורם, למות איננו בעל אותה משמעות כמו עבור האנשים הרגילים. עבורם, ההיפך ממוות איננו אלמוות, אלא הֶמְשֵׁךְ קיומי [continued existence]. התחבולה טמונה בהבנה שלהיות בחיים אין פירושו בהכרח להיות אורגניזם [כלומר בעל גוף פיזי]; אלא, זה אומר להיות מודע.
"לאורך הדורות הרואים תמיד התעניינו מאוד בנושא הזה, כי הוא קשור לתכלית האמיתית של קיומנו. הקדמונים השתמשו בראייתם כדי לחקור זאת וגילו שהאנרגיה מקבלת בתחילה צורה פיזית על מנת לְהִתְפַּתֵחַ.
"לאחר מכן הבחינו המכשפים שלמרות שהחיים הביולוגיים נמשכים פרק זמן מוגבל, שלאחריו הם חדלים להתקיים, האנרגיה שֶׁהֶחְיְתָה [animated] את החומר היא נצחית [eternal]. הם ראו שאפשר באמצעות משמעת [discipline] ונחישות-עצמית [self-determination, גם הגדרה עצמית], לאמן את צרור [bundle, חבילה] האנרגיה שמעניק לנו דמות [forms us, מעניק לנו צורה, את הצורה האנושית, כנראה] כדי שיהיה מודע לעצמו.
בצרפם את שתי התגליות שלהם יחדיו, הציעו רואים-מכשפים אלה [את האפשרות] להישאר מודעים לנצח. לזה הם התייחסו כשהם דיברו על השגת החירות: מה שהם באמת ניסו לעשות היה להאריך את הַמֶּשֶׁךְ [prolong] של האינדיבידואליות של המודעות [the individuality of awareness] ככל שיכלו.
"הקרב שלהם הוא קרב פנומנלי [phenomenal, מופלא], שלהבת המודעות נאבקת באומץ וללא הפסק להישאר דלוקה. אכן, כפי שנאמר, אורו של נר מול הזוהר של מיליארד כוכבים [מופיע ב“אמנות החלימה” עמוד 81]."

*************************************** 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה